اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

اعزام 160 داوطلب جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی به عراق

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی گفت: امروز 160 نفر پزشک، پرستار، نجاتگر و غیره از استان به عراق اعزام شدند.

اعزام 160 داوطلب جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی به عراق

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد علی کاوسی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی امروز  در آیین بدرقه تیم های بهداشت و درمان اعزامی از استان که با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی برگزار شد، بیان کرد: خراسان جنوبی در زمینه اقدامات درمانی در خارج کشور در اربعین سال گذشته به عنوان الگویی برای کشور معرفی شد.

وی با بیان این که امداد و نجات داخل کشور، بهداشت و درمان و امداد و نجات خارج کشور بر عهده هلال احمر است افزود: طی سال گذشته جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با همکاری بسیج جامعه پزشکی، مرکز پزشکی حج و زیارت و دانشگاه علوم پزشکی، در بحث خدمات درمانی در کاظمین ورود کرد و خدمات خوبی رقم زد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: تجربه سال گذشته سبب شد که در سال جاری، مدیریت درمانگاه‌ها و پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در شهر کاظمین بر عهده جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی قرارگیرد.

کاوسی با اشاره به این که امروز ۱۶۰ نفر پزشک، پرستار، نجاتگر و غیره از خراسان جنوبی به عراق اعزام می شوند افزود: هزینه های هلال احمر در کاظمین کاهش یافته چراکه بسیاری از خدمات و اقدامات داوطلبانه انجام می شود. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت آموزش امداد و کمک های اولیه، بیان کرد: شهروندان می‌توانند دوره آنلاین رایگان آمادگی برای مراسم اربعین حسینی در سامانه آموزش‌های مجازی جمعیت هلال احمر(خادم) را فراگرفته و گواهینامه کسب کنند. 

وی با اشاره به برگزاری دوره رایگان آموزش و کمک های اولیه در ۱۱ نقطه استان بیان کرد: خود مراقبتی و خود امدادی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده که می طلبد مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به طرح «مرهم زائر» اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح، داروی مازاد در منزل که در شرایط مناسبی نگهداری شده، برای تأمین داروهای مورد نیاز زائران جمع آوری شده است.

هاشم هیهات، مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی هم در این دیدار بیان کرد: سال گذشته با همکاری هلال احمر، ۴۷ هزار زائر از خدمات پاسمان، تزریقات، سرم تراپی و درمان بهره مند شده اند.

آیت الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی هم در این مراسم با بیان اینکه امام حسین (ع) معجزه ای از سوی خدا است، بیان کرد: بر اساس روایات، زیارت اربعین یکی از علائم شیعه بوده و اربعین به عنوان نقطه نجات بین المللی برای مردم دنیا است.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در مراسم های اربعین بیان کرد: شیعه، سنی، ارمنی، بودایی و از هر نژادی برای عزاداری امام حسین(ع) سر از پا نمی شناسند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه خدمت به زائران اربعین توفیق بزرگی بوده که باید ارج نهاده شود، گفت: همراهی با این کاروان عظیم بین المللی حسینی که برای نجات نوع بشر از زیر بار غول های بیابانی لیبرال غربی است، اقدامی بسیار ارزشمند است.

پایان پیام/۶۹۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول