اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مسئولان، مثل سلمان فارسی از تجملات دور باشند

امام جمعه نیشابور گفت: مسئولان باید از سلمان فارسی الگو بگیرند و از تجملات و زرق و برق، دور باشند.

مسئولان، مثل سلمان فارسی از تجملات دور باشند

حجت‌الاسلام قاسم یعقوبی در گفت وگو با خبرنگار فارس در نیشابور، اظهار کرد: سلمان فارسی یکی از صحابی بزرگ پیامبر اسلام در صدر اسلام و صحابی فاضل، دانشمند و جهاندیده‌ پیامبر بود

بگویید سلمان محمدی، نه سلمان فارسی 

امام جمعه نیشابور افزود: سلمان فارسی آن قدر از نظر معنوی و اخلاقی خودش را به پیامبر نزدیک کرد که فرمودند: نگویید «سلمان فارسی بگویید سلمان محمدی» از این رو یکی از افتخارات ملت ایران حضور عالمانه، عاشقانه و معنادار سلمان فارسی در جمع یاران پیامبر در صدر اسلام است که به آن افتخار می‌کنیم. 

حجت‌الاسلام یعقوبی ادامه داد: سلمان فارسی که محب پیامبر و خاندان پیامبر بود تقربیا یکی از افرادی بود که گاهی به خانه پیامبر مشرف می‌شد و از محضر حضرت زهرا(س) و علی(ع)  استفاده می‌کرد.

وی با بیان اینکه سلمان بعد از رحلت پیامبر (ص) در کنار امیرالمؤمنین بود، تصریح کرد: چون سن سلمان زیاد بود شاید یکسری فعالیت‌های فیزیکی از او مشاهده نشود اما از نظر معنوی و فکری از علی(ع) جدا نبود.

استانداری مدائن در زمان حکومت خلیفه دوم
 
امام جمعه نیشابور با ذکر این مطلب که سلمان فارسی در دوران خلافت عمر با نظارت امیرالمؤمنین، استانداری مدائن شهری در کنار بغداد امروز را پذیرفت، اضافه کرد: سلمان تا زنده بود از امیرالمؤمنین جدا نشد و محب امیرالمومنین بود.

حجت‌الاسلام یعقوبی تاکید کرد: حوادث مختلفی که بعد از رحلت پیامبر(ص) پیش آمد سلمان را از مسیر جدا نکرد. زیرا حقیقت اسلام و اسلام ناب محمدی را درست شناخته بود و آن‌ را در امیرالمؤمنین و اولاد پیامبر می‌دید از این رو از اراتمندان حضرت علی(ع)، حضرت زهرا و اهل بیت (ع) بود.

ساده‌زیستی سلمان فارسی حتی در زمان استانداری مدائن 

حجت‌الاسلام یعقوبی ابراز کرد: سلمان در طول حیات و حتی دوران استانداری مدائن هم بسیار ساده زندگی می‌کرد‌. حتی افرادی که از شهرهای دیگر به دیدار سلمان در مدائن می‌رفتند امکانات پذیرایی ساده بود.

وی عنوان کرد: سلمان در مدائن به رحمت خدا رفت در حالیکه امیرالمؤمنین از او راضی بود با اینکه زمان خلافت عمر بود. چرا که سلمان از تجملات و زرق و برق دور بود

مشروعیت حکومت در پیروی از ولایت

امام جمعه نیشابور با اشاره به اینکه سلمان فارسی از محدثین بود که بخشی از روایات پیامبر اکرم را برای ما نقل کرد، خاطرنشان کرد: مسؤلان ما باید از سلمان الگو بگیرند، به تجملات نپردازند‌. مردمی بودن، ساده زیستی، ایمان و توجه به امر امام و ولایت فقیه را باید سرلوحه کارشان قرار دهند.

حجت‌الاسلام یعقوبی، تشریح کرد: مسؤلان باید بدانند مشروعیت حکومت به پیروی از ولایت است. بنابراین باید در جهت پیشبرد منویات رهبری، مسائل اجرایی را طوری پیش ببرند که خدمت به مردم، ایجاد رضایتمندی مردم و توسعه و پیشرفت کشور محقق شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول