اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

گام‌به‌گام تا کربلا به نیابت از شهدای استان زنجان

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، زائران زنجانی در قالب طرح زیارت نیابتی و به نیابت از 3 هزار و 535 شهید این استان عازم پیاده‌روی اربعین حسینی می‌شوند.

گام‌به‌گام تا کربلا به نیابت از شهدای استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عباس برزگر، سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام با بیان اینکه شهدای هشت سال دفاع مقدس با تاسی از قیام عاشورا و الگوگیری از امام حسین (ع) و یاران ایشان تا آخرین قطره از خون خود در مقابل دشمن ایستادگی کردند، اظهار کرد: اربعین حسینی و مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین(ع) و مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و الگوگیری از امام حسین (ع) و یاران ایشان و همچنین زنده کردن یاد و خاطره شهدای والامقام است. 

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان 3هزار و 535 شهید والامقام، تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است، گفت: مردم فهیم و قدرشناس زنجان نیز به پاس خون این شهیدان و به نیابت از آن‌ها در پیاده‌روی اربعین و زیارت بارگاه منور امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) حضور پیدا می‌کنند. 

وی تصریح کرد: به همین منظور پوسترهایی با نام و تصویر شهدای گلگون‌کفن پایتخت شور و شعور حسینی طراحی و چاپ شده که در اختیار هیأت‌های مذهبی، موکب‌داران و زائران اربعین قرار می‌گیرد. 

برزگر با بیان اینکه زائران اربعین حسینی می‌توانند با نصب پوستر زیارت نیابتی بر روی کوله‌پشتی خود به نیابت از 3 هزار و 535 شهید والامقام استان در حرکت خودجوش و عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی حضور پیدا ‌کنند، گفت: نصب بنر شهدای فرماندهان و زیارت نیابتی در جلوی اتوبوس‌های پیاده‌روی اربعین، توزیع سربند منقش به نام شهدا در بین زائران، برگزاری مراسم بدرقه و استقبال از کاروان زائران پیاده‌روی اربعین، حضور در اجتماع پیاده‌روی جاماندگان اربعین در مسیر جاده گاوازنگ به سمت مزار شهدای گمنام از جمله برنامه‌های بنیاد شهید به مناسبت اربعین حسینی در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار وشهادت است. 

انتهای پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول