اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفر مقام بلند پایه یونان به ترکیه به امید حل مشکلات موجود

وزارت خارجه ترکیه از سفر وزیر امور خارجه یونان به آنکارا و رایزنی با مقام‌های عالی رتبه این کشور پیرامون مسائل مهم منطقه و جهان خبر داد.

سفر مقام بلند پایه یونان به ترکیه به امید حل مشکلات موجود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه بهبود روابط دو کشور همسایه ترکیه و یونان، وزارت خارجه ترکیه روز یکشنبه از سفر «جورج گراپتریتیس» وزیر امور خارجه یونان به «آنکارا» خبر داد.

به نوشته روزنامه «حریت» وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که گراپتریتیس پنجم سپتامبر(سه شنبه ۱۴ شهریور) با «هاکان فیدان» همتای خود دیدار خواهد کرد. قرار است وزرای خارجه یونان و ترکیه در مورد روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای گفت‌ وگو کنند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «کریاکوس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان اخیرا در حاشیه نشست ناتو در «ویلنیوس» در ماه ژوئیه با یکدیگر دیدار و توافق کردند نشست همکاری سطح عالی ترکیه و یونان در پاییز امسال برگزار شود.

 رئیس جمهور ترکیه سال گذشته مذاکرات دوجانبه را به دلیل اختلاف بر سر نقض حریم هوایی از سوی یونان متوقف کرد. روابط  این دو کشور همسایه زمانی بهبود یافت که یونان یکی از اولین کشورهایی بود که نیروهای امدادی خود را برای  کمک به زلزله وزدگان ترکیه به این کشور اعزام کرد. 

ترکیه و یونان مدت‌هاست در مورد مرزهای دریایی در دریای اژه و مدیترانه شرقی باهم اختلاف دارند. مشکل قبرس و دیگر مسائل منطقه‌ای به ویژه جنگ روسیه با اوکراین نیز در دستور کار آنها خواهد بود.

 در تحولی تازه، یک قانونگذار آمریکایی از سیاست‌های ترکیه در قبال قبرس انتقاد کرد و اظهار داشت در صورتی که ترکیه به تحرکات بیشتر در منطقه محصور شده در «فاماگوستا» ادامه دهد، تحریم‌هایی علیه  این کشور اعمال شود(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول