اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

پذیرفته‌شدگان مرحله اول آزمون استخدام دبیر و هنرآموز چه کنند؟

عدم مراجعه پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون استخدام دبیر و هنرآموز در مهلت اعلام شده برای شرکت در مرحله بررسی مدارک و مستندات و یا انجام ارزیابی تکمیلی و بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش، به منزله انصراف داوطلب از سایر مراحل استخدام تلقی می‌شود.

پذیرفته‌شدگان مرحله اول آزمون استخدام دبیر و هنرآموز چه کنند؟

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته‌های شغلی دبیری و هنرآموز سال 1402 در تاریخ 12 مرداد امسال برگزار شد و کارنامه اعلام نتایج اولیه آن هم روز گذشته در سایت سازمان سنجش کشور به نشانی www.sanjesh.org منتشر شد.

متقاضیان پس از دریافت نتیجه آزمون، در صورتی که بر اساس نتیجه مندرج در کارنامه آزمون، جزء معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت برای شرکت در مرحله بررسی اسناد و مدارک خوداظهاری و معاینات اولیه پزشکی، بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش و در نهایت فرایند ارزیابی تکمیلی وزارت آموزش و پرورش باشند، باید برای اقدامات بعدی، یک روز پس از اعلام نتایج اولیه به درگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان‌ مربوط، مراجعه کنند و بر اساس توضیحات و زمان‌بندی‌های مندرج در اطلاعیه اداره‌‌کل آموزش و پرورش، از فرایند ارزیابی تکمیلی و مصاحبه گزینشی خود مطلع شوند.

فرایند ارزیابی تکمیلی و بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش، طبق زمان‌بندی اعلام شده از سوی اداره‌کل آموزش و پرورش استان مربوط(استان شغل محل مورد تقاضا) پایان خواهد یافت.

داوطلب باید یک روز پس از زمان اعلام نتایج توسط سازمان سنجش آموزش کشور، با مراجعه به سامانه my.medu.ir (از قسمت خدمات الکترونیکی عمومی زیر فهرست گزینش و استخدام) نسبت به تکمیل فرم اطلاعات فردی و بارگذاری مدارک مورد نیاز گزینش(عکس پرسنلی، تصویر تمام صفحات شناسنامه، تصویر کارت ملی و سایر مدارک مورد نیاز) حداکثر ظرف مدت 48 ساعت اقدام کند. جهت ورود به سامانه از طریق درگاه دولت، داشتن شماره همراه با مالکیت شخصی داوطلب الزامی است.

مرحله اول: داوطلب معرفی شده(واجد شرایط) باید جهت بررسی اسناد و مدارک خوداظهاری در زمان ثبت‌نام در آزمون و همچنین بررسی ویژگی‌های جسمانی و روانی(معاینات پزشکی) در این مرحله، مطابق زمان تعیین شده توسط اداره کل آموزش و پرورش استان مربوط اقدام کند.

مرحله دوم: داوطلب باید بر اساس زمان‌بندی اعلام شده از سوی هسته گزینش استان نسبت به مراجعه به محل‌های تعیین شده گزینش جهت انجام فرایند مصاحبه گزینش اقدام کند. در این مرحله ضروری است یک نسخه از پرینت فرم تکمیل شده اطلاعات فردی در روز مصاحبه گزینش تحویل مصاحبه‌گر گزینش شود.

مرحله سوم: پس از طی اقدامات مربوطه در مرحله اول و دریافت معرفی‌نامه عکس‌دار از کارگروه مرحله اول، داوطلب باید با در دست داشتن پرینت کارنامه اولیه صادره از سازمان سنجش آموزش کشور و کارت ملی، طبق زمان اعلام شده توسط اداره‌کل استان مربوط، جهت سنجش و ارزیابی تکمیلی به حوزه ارزیابی مربوط مراجعه کند.

با توجه به اینکه سنجش ارزیابی تکمیلی در حوزه‌های ارزیابی به صورت گروهی انجام می‌شود، عدم مراجعه داوطلب در روز، ساعت و تاریخ تعیین شده، به منزله انصراف تلقی خواهد شد.

داوطلبان معرفی شده در مرحله بررسی مدارک که متقاضی استفاده از سهمیه بومی از محل بند مربوط به احراز سابقه ۱۰ سال سکونت هستند، برای تأیید اطلاعات خوداظهاری مبنی بر بومی شهرستانی، الزامی است فرم استشهاد محلی را تکمیل کرده و پس از تأیید مرجع مربوطه در زمان مراجعه به اداره‌کل آموزش و پرورش مربوط جهت بررسی مدارک، به همراه داشته باشند. در صورت عدم ارائه مدارک بومی شهرستانی، امتیاز بومی از نمره مکتسبه، کسر خواهد شد و وضعیت داوطلب بر اساس نمره مکتسبه جدید در رقابت با سایر متقاضیان ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

با توجه به بندهای ۶،۷ و ۱۳ صفحه ۳۲ بخش تذکرات مهم دفترچه آزمون استخدام دبیر و هنرآموز، چنانچه داوطلب اطلاعات خلاف واقع برای بومی‌پذیری ارائه کند، پس از اعلام نتایج نهایی آزمون، در هر مرحله از فرایند استخدام حذف خواهد شد.

عدم مراجعه متقاضی در مهلت اعلام شده از سوی اداره‌کل آموزش و پرورش استان مربوط، برای شرکت در مرحله بررسی مدارک و مستندات و یا انجام ارزیابی تکمیلی و بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش، به منزله انصراف داوطلب از سایر مراحل استخدام تلقی می‌شود.

در صورت تأیید مدارک و مستندات داوطلبان، از افراد واجد شرایط ارزیابی تکمیلی و بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش به عمل خواهد آمد. ضمنا پس از شرکت در مرحله ارزیابی تکمیلی، بر اساس مفاد دفترچه این آزمون، افراد پذیرفته شده نهایی به ترتیب نمرات مکتسبه در هر یک از سهمیه‌های استخدامی و به ترتیب نمرات برتر برای انجام سایر مراحل استخدامی به اداره کل آموزش و پرورش استان مربوط، از سوی سازمان سنجش آموزش کشور معرفی خواهند شد.

انجام ارزیابی تکمیلی، صرفاً در مهلت تعیین شده امکان‌پذیر است. انجام ارزیابی تکمیلی مجدد و یا تمدید مهلت اعلام شده از سوی اداره‌کل آموزش و پرورش استان‌ها، تحت هیچ شرایطی امکان‌پذیر نخواهد بود.

داوطلبانی که در مراحل اعلام شده، شرایط آنان مطابق مفاد دفترچه مورد تأیید قرار نگرفته و یا حد نصاب لازم مندرج در دفترچه آزمون و اصلاحات بعدی را کسب نکنند و یا صلاحیت‌های عمومی آنان مورد تأیید آموزش و پرورش قرار نگیرد، از فرایند انتخاب نهایی آزمون استخدامی، حذف خواهند شد.

با توجه به اینکه در فرایند سنجش و ارزیابی تکمیلی برخی از مشاغل دبیری(علوم تجربی ـ زیست شناسی، علوم تئوری ـ شیمی، علوم تجربی ـ فیزیک، کار و فناوری، فرهنگ و هنر و تربیت‌بدنی) و هنرآموز، علاوه بر تدریس تئوری، کار عملی و کارگاهی داوطلب نیز مورد سنجش قرار خواهد گرفت بنابراین داوطلبان باید وسایل شخصی و لباس مناسب رشته شغلی مربوط را به همراه داشته باشند.

مدارک مورد نیاز در زمان بررسی مدارک و مستندات خوداظهاری داوطلبان، وفق تقاضانامه در زمان ثبت‌نام به شرح زیر است:

- تکمیل فرم پیوست آمادگی برای بررسی اسناد و مدارک خوداظهاری و ارزیاب تکمیلی
- اصل و تصویر مدارک تحصیلی(گواهینامه موقت یا دانشنامه)
- اصل تصویر مدارک مربوط به فرم استشهاد محل سکونت(برای داوطلبان بومی متقاضی از محل بند مربوط به احراز سابقه ۱۰ سال سکونت)
- اصل و تصویر مدارک مربوط به استفاده از سهمیه ۵ درصد ایثارگران
- اصل و تصویر کارت پایان خدمت و معافیت دائم برای آقایان( دانش‌آموختگان برتر مشمول تسهیلات خدمت نظام وظیفه تخصصی بنیاد محلی نخبگان که پروژه تحقیقاتی جایگزین خدمت مورد تأیید مرکز نخبگان و استعدادهای برتر نیروهای مسلح را شروع کرده و دوره آموزش نظامی خود را طی کرده‌اند، باید گواهی پایان دوره آموزشی و شروع پروژه تحقیقات خود را ارائه کنند).
- ارائه کد رهگیری مربوط به تأییدیه ارسال الکترونیکی تکمیل فرم اطلاعات فردی گزینش
- ارائه پرینت فرم تکمیل شده اطلاعات فردی در روز مصاحبه گزینش به مصاحبه‌گر گزینش

به داوطلبان واجد شرایط معرفی شده، توصیه می‌شود مدارک امتیازآور جهت ارزیابی تکمیلی را به شرح زیر آماده کنند:

- مدارک کسب مقام در مسابقات و رویدادها و جشنواره‌های معتبر استانی، ملی و جهانی
- سوابق فعالیت‌های تحصیلی، آموزشی، فرهنگی، جهادی، تدریس و فناوری‌های نوین
- گواهی‌نامه‌های معتبر مهارت‌ها و مرتبه‌های علمی، ادبی، فرهنگی، هنری، ورزشی، تربیتی، آموزشی و فناوری
- تقدیرنامه‌های مرتبط در سطوح مدیریت میانی و عالی
- پژوهش‌های مرتبط با بهبود عملکرد معلم، تألیف و تدوین مقالات معتبر

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول