اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

دولت سیزدهم به‌جای دلبستگی به غرب، عزت ایران را در دنیا نشان داد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت سیزدهم در بخش‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و سیاست خارجی گام‌های بزرگی برداشته، در حالی که عده‌ای ادعا داشتند زبان دنیا را بلد هستند، همه آمال خود را در رسیدن به تفاهم با غرب و آمریکا قرار دادند، اما دولت فعلی عزت کشور را در دنیا نشان داد.

دولت سیزدهم به‌جای دلبستگی به غرب، عزت ایران را در دنیا نشان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمد مهدی اسماعیلی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در بخش‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و سیاست خارجی گام‌های بزرگی برداشته، عنوان کرد: این در حالی بود عده‌ای که ادعا داشتند زبان دنیا را بلد هستند، همه آمال خود را در رسیدن به تفاهم با غرب و آمریکا قرار دادند اما دولت فعلی، عزت کشور را در دنیا نشان داد.

وی خاطرنشان کرد: در حالی‌که دولت‌های قبل آمال خود را در رسیدن به تفاهم با غرب و آمریکا می‌دانستند، اما دولت سیزدهم با پیوست به پیمان شانگهای و بریکس، اقتدار و موفقیت روابط خارجی جمهوری اسلامی را نشان داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: فعالیت دولت انقلابی وقتی آغاز شد که کشور دچار کرونا بود و فعالیت‌های مختلف تحت الشعاع آن قرار گرفته بود، اما دولت انقلابی در همان ماه‌های اول اقدام کرد و به کرونا پایان داد.

 اسماعیلی با بیان اینکه امروز کشور به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است، گفت: البته شاید به دلیل حجم مشکلات و میراث گذشته، شهد شیرین خدمت هنوز در کام مردم حس نشده است، اما گام‌های اساسی برداشته شده و دولت خود را موظف به پیشرفت کشور کرده است.

وی در ادامه  با اشاره به ولایتمداری مردم لرستان عنوان کرد: استان در قرون مختلف مامنی برای پیروان مکتب آل‌الله بود و مردم عشق ائمه را نسل به نسل منتقل کردند، مردم استان در انقلاب اسلامی نیز حضوری نورانی داشتند، بزرگانی مانند آیت الله بروجردی، آیت الله کمالوند و شهدای عالی مقام استان از افتخارات کشور هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این افراد مهمترین مولفه هویت فرهنگی ما هستند، ادامه داد: چرا که راز ماندگار نهضت و انقلاب در محبت بی دریغ مردم نسبت به خاندان آل الله و لرستان پیشتاز این حرکت است.

اسماعیلی با بیان اینکه اخلاص در عمل و جهاد در راه خدا نام‌ها را ماندگار می‌کند، اظهار کرد: دولت و رئیس جمهور انقلابی در عرصه‌های مختلف امتحان خود را پس داده و در مسیر اعتلای کشور تلاش می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سند مهندسی فرهنگی استان آماده است، خاطرنشان کرد: از همه فعالان فرهنگی، دینی و رسانه می‌خواهیم آثار خود را ارائه کنند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده حمایت همه جانبه از پرورش استعدادهای فرهنگی استان، است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول