اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

مدارک و وسایل گم‌شده در طول پیاده‌روی اربعین را چگونه پیدا کنیم؟

مدیرکل دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست گفت: در محل کنسولگری شهرهای نجف و کربلا و مسیرهای بین این دو شهر مقدس، پایگاه‌هایی راه اندازی شده تا اسناد و مدارک پیدا شده را ساماندهی و پس از ثبت در سامانه «پست یافته» در کمترین زمان ممکن در کشور عراق به صاحبان آنها تحویل می‌دهد.

مدارک و وسایل گم‌شده در طول پیاده‌روی اربعین  را چگونه پیدا کنیم؟

علیرضا بای، مدیرکل دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست در گفتگو با خبرنگار علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط شرکت ملی پست در ایام اربعین گفت: ستاد اربعین شرکت ملی پست که سال گذشته برای اولین بار تشکیل شد، امسال نیز به صورت نظام‌مند، اقدامات و فعالیت‌های شایان توجهی در تکریم زائرین حضرت سیدالشهدا ارائه داده است.

بای ادامه داد: ارائه خدمات ویژه پست به زائرین اربعین، در شرکت ملی پست از چندماه قبل و با توزیع گذرنامه آغاز شد و روزانه به صورت میانگین بین 70 تا 100 هزار گذرنامه توسط شبکه پستی کشور توزیع شد.

وی افزود: در همین راستا نوبت‌های فوق‌العاده جمع‌‌آوری مرسولات گذرنامه از اداره گذرنامه به مرکز تجزیه و مبادلات و ساعت کار مراکز پستی برای ارسال و توزیع گذرنامه ها افزایش یافت، به طوری که برخی مراکز به صورت شبانه روزی فعالیت دارند. همچنین، از دیگر اقدامات صورت گرفته طی این مدت در راستای افزایش سرعت توزیع گذرنامه‌ها می توان به راه اندازی پیک‌های ویژه ارسال پست به مناطق اشاره کرد.

مدیرکل دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست تاکید کرد: امکان رهگیری گذرنامه با کدملی در پورتال شرکت ملی پست از اقدامات شایان توجه پست در این زمینه است. طی این مدت، ساعت کار مراکز پستی برای ارسال گذرنامه ها افزایش و کارکنان بخش های مختلف اجرایی در سه شیفت کاری برای خدمت رسانی به هموطنان مشغول فعالیت هستند.

ارائه خدمت پست یافته در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی

وی با اشاره به اینکه شرکت ملی پست در کشور عراق و در محل کنسولگری شهرهای نجف و کربلا و مسیرهای بین این دو شهر مقدس، پایگاه‌هایی راه اندازی کرده تا اسناد و مدارک پیدا شده را ساماندهی و پس از ثبت در سامانه پست یافته در کمترین زمان ممکن در کشور عراق به صاحبان آنها تحویل می دهد، تصریح کرد: اجرای طرح عاشقانه‌های حسینی یکی دیگر از برنامه‌های جالب توجه شبکه پستی کشور در ایام اربعین حسینی اجرای طرح عاشقانه‌های حسینی است. بر اساس این طرح امسال کسانی که امکان تشرف به اربعین را ندارند می توانند دلنوشته‌های خود خطاب به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را به شرکت ملی پست تحویل دهند تا رایگان به عتبه مقدسه تحویل داده شود.

اطلاع رسانی گسترده خدمات شبکه پستی کشور در راهپیمایی اربعین حسینی

مدیرکل دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست، خاطرنشان کرد: دفتر ارتباطات و اموربین الملل شرکت‌ملی پست به صورت گسترده در حال اطلاع‌رسانی خدمات ستاد اربعین این شرکت است، برنامه‌های اطلاع‌رسانی به صورت‌های مختلف و در قالب خبر، گزارش، گفتگوی خبری، پوستر، موشن‌گرافی و رادیو اربعین تهیه و به طور مستمر از ابتدای تیر و در طول اجرای رویداد فرهنگی- مذهبی اربعین، با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌های مختلف در حال انتشار است. آموزش تیم رسانه‌ای و همکاران اعزامی با موضوعات مختلف طی ده جلسه از دیگر اقدامات ستاد اربعین شرکت ملی پست بود.

گفتنی است؛  ایام نزدیک به روز اربعین تعداد بیشتری از زائرین در عراق حضور دارند و پیک کاری در این زمان بیشتر است،  لذا زائران در صورت مفقود شدن اموال یا مدارک خود حتما به ستادهای «پست یافته» تعیین شده در مسیر پیاده‌روی مراجعه نمایند. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول