اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بهره‌مندی ۱۳۰۰ نفر از آموزش‌های فنی حرفه‌ای در سوادکوه

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای غدیر سوادکوه و سوادکوه‌شمالی از بهره‌مندی هزار و ۳۰۰ نفر از آموزش‌های فنی حرفه‌ای در این شهرستان خبر داد.

بهره‌مندی ۱۳۰۰ نفر از آموزش‌های فنی حرفه‌ای در سوادکوه

غلام‌علی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه، به بیان گزارش عملکرد مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای غدیر شهرستان سوادکوه و سوادکوه‌شمالی به مناسبت هفته دولت اشاره کرد و گفت: نقش و اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در توسعه اقتصادی کشورهای توسعه‌یافته و بسیاری از کشورهای در حال توسعه شناخته شده است که برای ایجاد تحول در توسعه اقتصادی به عنوان پیش‌زمینه و اولین گام اقدام به اصلاح نظام آموزش فنی و حرفه‌ای خود و سرمایه‌گذاری در آن می‌کنند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای غدیر سوادکوه و سوادکوه‌شمالی، افزود: فنی و حرفه‌ای متولی آموزش‌های مهارتی است و هدف از این آموزش‌ها، افزایش توانمندی‌های علمی و عملی، تربیت نیروی انسانی ماهر و ایجاد شغلی هدفمند و پویا برای متقاضیان آموزش‌های مهارتی است.

وی با بیان اینکه آموزش‌های مرکز فنی و حرفه‌ای برای گروه‌های هدف از جمله جوانان جویای کار، متقاضیان آزاد، دانش‌آموزان، دانشجویان، بنگاه‌های اقتصادی، اصناف، آموزش در محیط کار واقعی، نیروهای مسلح، زنان سرپرست خانوار، آسیب‌دیدگان اجتماعی و سایر حوزه‌ها تعریف و طراحی شد، خاطرنشان کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای غدیر سوادکوه و سوادکوه‌شمالی دارای ۶ کارگاه آموزشی در رشته‌های فناوری خودرو، جوشکاری، برق ساختمان و صنعتی، ابزار دقیق و فناوری اطلاعات و کارگاه کشاورزی، که بیش از ۴۰ حرفه آموزش می‌دهیم و همچنین بیش از هزار و ۳۰۰ نفر که شامل ۴۶۰ نفر در بخش خصوصی و ۸۴۰ نفر در بخش دولتی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در طول یک‌سال اخیر بهره‌مند شدند.

کریمی، ایجاد تعامل با دستگاه‌های اجرایی شهرستان را لازمه رونق این مجموعه دانست و اظهار کرد: تعامل خوبی با دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی در خصوص هم‌افزایی آموزش‌های مهارتی داریم و از فرمانداران شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی برای توجه به مهارت‌آموزی و اولویت پرداخت تسهیلات بانکی به مهارت‌آموختگان دارای گواهینامه فنی و حرفه‌ای هستند، تشکر می‌کنم.

 وی به برنامه ارتقاء شغلی شاغلین بنگاه‌های اقتصادی اشاره کرد و افزود: تعامل خوبی با مسؤولان آموزش و پرورش شهرستان برای مهارت‌های فنی و حرفه‌ای داریم و در هر سال تحصیلی بیش از ۱۰۰ دانش آموز دختر و پسر در بخش خصوصی آموزشگاه‌های آزاد و مرکز فنی و حرفه‌ای آموزش می‌بینند.

وی از وجود ۳۰ آموزشگاه در رشته‌های صنایع پوشاک، صنایع چوب، صنایع غذایی، کشاورزی، مراقبت و زیبایی، بافندگی با ماشین و فناوری اطلاعات و آموزش به هنرآموزان در سوادکوه خبر داد.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای غدیر شهرستان سوادکوه و سوادکوه‌شمالی از علاقمندان به سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی آموزشگاه‌های آزاد در رشته‌های کشاورزی، پرورش گیاهان دارویی، پرورش گل و گیاه، پرورش قارچ خوراکی پرورش کرم ابریشم، علوم دامی، پرورش ماهیان سردآبی و گرم‌آبی ،ماکیان و پرورش قرقاول، صنایع دستی، گردشگری و بوم گردی دعوت کرد تا در این رسالت آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای غدیر سوادکوه و سوادکوه‌شمالی را یاری کنند.

کریمی یکی از ماموریت‌های فنی و حرفه‌ای را آموزش نیروهای شاغل در مراکز تولیدی عنوان کرد و افزود: بر حسب درخواست متقاضیان آموزش‌های مهارتی، هم در مرکز و همچنین برای دستگاه‌های اجرایی و بنگاه‌های اقتصادی، آموزش‌های مهارتی کار‌آفرینی و کسب و کار اجرا می‌شود.

وی در خصوص لزوم آموزش مهارت به نوجوانان و دانش آموزان اظهار داشت: از خانواده‌های در خواست دارم همان‌گونه برای آموزش تحصیلی، هنری، ورزشی و آموزش‌های دیگر برای فرزندان خود برنامه‌ریزی، هزینه و وقت صرف می‌کنند برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هم اهمیت ویژه‌ای داشته باشند و یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها، اشتغال آینده فرزندانشان است و بی‌تردید آموختن آموزش‌های فنی و حرفه ای نقش بسزایی در آینده تحصیلات دانشگاهی، خدمت سربازی و اشتغال پایدار دارد.

کریمی خاطرنشان کرد: طرح تابستانه مهارت‌آموزی اوقات فراغت دانش‌آموزان و جاماندگان مدرسه برای سنین ۱۲ تا ۱۵ سال برای آموزش کار آفرینی و کسب کار مشاوره شغلی با صدور گواهی مهارت ویژه برای سنین ۱۵ الی ۱۸ سال، آموزش‌های مهارتی با صدور گواهینامه مهارتی است، ثبت نام و آموزش بصورت رایگان است و این تفاهم‌نامه بمدت سه سال و هر ساله از تاریخ ۱۵ تیرماه تا ۱۵ شهریورماه برگزار می‌شود و علاقمندان از طریق آموزش و پرورش، بسیج سازندگی و کمیته امداد پیگیری کنند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای غدیر شهرستان سوادکوه و سوادکوه‌شمالی از مسؤولان، نمایندگان مجلس و خیرین شهرستان سوادکوه و سوادکوه‌شمالی خواست با توجه به پیشرفت صنعت و توسعه تکنولوژی نسبت بروزرسانی تجهیزات کارگاهی و تهیه مواد مصرفی کارگاه‌های آموزشی مساعدت ویژه داشته باشند.

پایان پیام/۸۶۰۱۵/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول