اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

رئیس دانشگاه مالک اشتر: با دانشگاه‌های 9 کشور دوست و همسایه تفاهم همکاری امضا کردیم

رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر گفت: ما سال گذشته با ۹ کشور دوست و همسایه تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده‌ایم که در حوزه‌های پذیرش دانشجو، تبادل استاد بوده و حوزه‌های پژوهشی را نیز در دستور کار داریم.

رئیس دانشگاه مالک اشتر: با دانشگاه‌های 9 کشور دوست و همسایه تفاهم همکاری امضا کردیم

مهدی جعفری رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر وزارت دفاع در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به نقش این دانشگاه در معماری آینده وزارت دفاع، گفت: یک طرح تحول در سطح وزارت دفاع برای معماری آینده وزارت وجود دارد تا نحوه حرکت این نهاد برای تامین نیازهای آتی نیروهای مسلح مشخص شود.

وی افزود: ما در دانشگاه مالک اشتر در تحقق افق‌های راهبردی وزارت دفاع آینده، برنامه‌های متعددی را مطابق برنامه هفتم توسعه برای خود پیش‌بینی کرده‌ایم. یکی از این برنامه‌ها تربیت و توانمندسازی نیروهای انسانی متخصص مورد نیاز وزارت دفاع و نیروهای مسلح با رویکرد مهارت‌محوری است. همچنین؛ ایفای نقش محوری در توسعه‌ فناوری‌های بدیع و نوظهور مورد نیاز حال و آینده نیروهای مسلح دیگر هدف ما به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر، گفت: افزایش سطح اثربخشی حوزه تحقیقات را از دیگر برنامه‌های این دانشگاه در راستای تحقق افق آینده وزارت دفاع دانست.

جعفری، با اشاره به حوزه‌های فعالیت دانشگاه مالک اشتر، تصریح کرد: ما عمدتاً در دانشگاه صنعتی مالک اشتر در حوزه توسعه فناوری های بدیع و نوظهور فعالیت می‌کنیم و به دنبال این هستیم تا اثربخشی تحقیقات در وزارت دفاع آینده را براساس نیاز صنایع دفاعی نوین آینده پیش‌بینی کنیم.

وی، ادامه داد: همچنین، ما به دنبال این هستیم تا تعاملات و همکاری‌های فناورانه را با دانشگاه‌های سطح ملی، مراکز پژوهشی و شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح ملی و بین‌المللی گسترش دهیم. یکی‌دیگر از اهداف ما، ورود به رفع گلوگاه‌های فناورانه است. علاوه بر آن، استفاده از زیرساخت‌های دانشگاه و آزمایشگاه‌های مرجع نیز جزو برنامه‌های دانشگاه مالک اشتر است.

رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر، با بیان اینکه به دنبال افزایش تعاملات بین‌المللی هستیم، بیان کرد: در این راستا، تبادل استاد،‌ انتقال فناوری، تجاری‌سازی و عرضه محصولات در نمایشگاه‌های خارجی فعالیت کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص برنامه تحول دانشگاه صنعتی مالک اشتر، افزود: افق برنامه تحول دانشگاه صنعتی مالک اشتر ۱۲ ساله یعنی تا سال ۱۴۱۴ است که برش ۴ ساله این برنامه تحولی برای ۴ سال آینده را آماده کرده‌ایم و با پایش سال به سال آن سعی داریم تا به طور کامل آن را محقق کنیم. در این راستا، ما ۱۵۸ ره‌نگاشت بدیع و نوظهور را در این حوزه ایجاد کرده‌ایم و آن‌ها را تحت عنوان پروژه‌های بدیع و نوظهور دنبال خواهیم کرد.

جعفری در ادامه درخصوص نحوه همکاری بین‌المللی دانشگاه مالک اشتر، تصریح کرد:‌ ما از سال گذشته با همه دانشگاه‌های سطح ملی که می‌توانند در حوزه فناوری به ما کمک کنند در حال انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه پروژه‌های بدیع و نوظهور،‌ لبه دانش و استفاده از ظرفیت پایان‌نامه‌های دانشجویی و اساتید هستیم. البته برخی تفاهم‌نامه‌ها نیز منعقد و تبادل شده است.

وی با بیان اینکه گسترش شبکه همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان نیز جزو اهداف اصلی و جدی ما است، گفت: افتتاح و بهره‌برداری از پارک علمی و فناوری ما در پردیس شاهین‌شهر اصفهان برای حمایت از شرکت‌ها و واحدهای فناور دانش‌بنیان است. همچنین از طریق این پارک، بستری برای توسعه ایده‌های نوظهور نیز فراهم می‌شود.

رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر درخصوص همکاری‌های بین المللی این دانشگاه، بیان کرد: ما سال گذشته با ۹ کشور دوست و همسایه تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده‌ایم که در حوزه‌های پذیرش دانشجو، تبادل استاد است و حوزه‌های پژوهشی را نیز در دستور کار داریم. البته استفاده از ظرفیت این کشورها در حوزه‌های پژوهشی استفاده کرده و به آن‌ها خدمات بدهیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول