اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

گزارش شهردار ماکلوان در پاسخ به مطالبه مخاطب فارس من

شهردار ماکلوان گزارشی از روند فعالیت خود در واکنش به مطالبه مخاطب فارس من ارائه داد.

گزارش شهردار ماکلوان در پاسخ به مطالبه مخاطب فارس من

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، سامانه «فارس من» خبرگزاری فارس فرصتی را فراهم کرده تا مردم و صاحبان صنوف و اقشار مختلف، دغدغه‌ها و مطالبات خود را به‌صورت شفاف و صریح با رسانه مردمی خود مطرح و این خبرگزاری نیز بر خود تکلیف کرده تا مطالبات مردمی را در اولین فرصت پیگیری و تا حصول نتیجه، دنبال کند.

اخیراً مطالبه‌ای با عنوان «اقدامات شهرداری ماکلوان در توسعه گردشگری چه بوده است؟» در این سامانه ثبت شده بود که در توضیح آن آمده: «اقدامات شهرداری ماکلوان در راستای توسعه گردشگری و استفاده بهینه از ظرفیت‌های این شهر نظیر پارک جنگلی و همچنین بام سبز ماکلوان چه بوده است؟!»

 حیدر ثریا محقق دوست شهردار ماکلوان در پاسخ به مطالبه مطرح شده با اشاره به پنج ماه دوران سرپرستی و ۱۵ ماه دوره شهرداری خود در رأس هرم مدیریت شهری ماکلوان اظهار کرد: از ۲۰ آبان ۱۴۰۰ سرپرستی شهرداری ماکلوان را برعهده گرفتم که تا آن زمان از بودجه ۶ میلیاردتومانی شهرداری تنها چهار میلیارد تومان آن محقق شده بود.

شهردار ماکلوان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفت بیان کرد: خوشبختانه در مدت باقیمانده تا پایان سال ۱۴۰۱ برابر با ۸ میلیارد تومان دیگر وصول شد تا مجموع درآمد به ۱۲ میلیارد تومان برسد.

ثریا محقق دوست به تحقق ۲۰۰ درصدی بودجه سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۱ نیز بودجه شهرداری ماکلوان هشت میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده بود که بیش از ۱۶ میلیارد تومان تحقق درآمدی صورت گرفت.

وی با اشاره به برخی اقدامات عمرانی صورت‌گرفته بیان کرد: کسر حرایم بلوار ولایت شهر ماکلوان (مسیر اصلى فومن تا ماسوله) به طول ۵.۴ کیلومتر از ۳۲.۵ به ۲۷.۵ متر کاهش‌یافته که با زنده شده پنج‌متر عمق برای مالکان خط اصلی شهر موجب ترغیب این افراد برای ساخت‌وساز و توسعه شهرى و در نهایت افزایش درآمد شهردارى می‌شود.

شهردار ماکلوان به پرداخت بیش از ١٢ میلیارد از ٢٠ میلیارد بدهى سنواتى شهردارى اشاره کرد و گفت: این بدهی‌ها مجموعه مدیریت شهری را تا مرز شکایت نزد دستگاه قضایی پیش برده بود.

ثریا محقق دوست با تأکید بر اینکه طرح بافت فرسوده شهر ماکلوان براى استفاده از مزایاى این طرح (قیر و بودجه نقدى) در حال تهیه است، بیان کرد: طرح تدقیق معابر به‌منظور مشخص‌کردن و اعمال معابر و کوچه‌هایی که به دلیل تفکیک اراضى جدیداً به بافت شهرى افزوده شده است در حال اجرا بوده  تا موجب دقیق‌تر شدن نقشه طرح هادى شود.

شهردار ماکلوان همچنین به اجراى ٢٠ هزار مترمربع آسفالت معابر شهرى به مجموع 5 کیلومتر و اجراى ٩ کیلومتر روکش آسفالت بلوار ولایت از طریق اداره راهدارى شهرستان فومن بااعتبارى بالغ بر ١٨ میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: این اقدامات پس از پیگیری‌های یک‌ساله شهردارى از طریق استفاده از قانون قرارگیری شهرهای که در مسیر ترانزیت قرار دارند بدون پرداخت یک ریال از طریق شهردارى صورت گرفت و در حال اجرا است.

ثریا محقق دوست از اجراى طرح پایش تصویرى شهرى با هشت دوربین پلاک خوان، هشت دوربین محیطى و یک دوربین اسپید دام ٣۶۰ درجه با یک‌چهارم هزینه برآوردى مشاور اولیه باکیفیت HD خبر داد و گفت: اجراى برج نورى و تعویض روشنایى پارک اصلى شهر ماکلوان به همت مدیریت شهری صورت‌گرفته است.

شهردار ماکلوان با اشاره به تولید محتوا و طرح‌های تشویقى و مشارکتى شهروندان در مبحث مدیریت پسماند افزود: خوشبختانه شاهد کاهش میزان زباله تولیدى شهرى از سه تن به یک و نیم تن در روز از طریق فرهنگ‌سازی و آموزش چهره‌به‌چهره شهروندان بوده‌ایم.

ثریا حقیقت دوست دررابطه‌با برنامه‌های پیش روی شهرداری ماکلوان نیز بیان کرد: اجراى فاز چهارم رفوژ میانى و روشنایی بلوار ولایت به طول حدود ٢ کیلومتر، اجراى فضاى سبز بلوار ولایت به طول ۴.۵ کیلومتر، اجرای پیاده‌روسازی در مناطق مختلف شهر ماکلوان به طول یک هزار و ٥٠٠ متر، اجراى سنگ‌فرش، بافت سنتى بازار ماکلوان به طول ٥٠٠ متر، اجراى المان و برج نورى میدان اصلى شهر ماکلوان، اجراى المان نوشته نام ماکلوان بر روی تپه سیاه کوه به طول ٣٠ متر و ارتفاع سه متر، اجرای دروازه ورود شهر ماکلوان به ارتفاع حدود سه متر و طول بیش از ٥٠ متر، اجراى طرح ممیزى املاک شهرى، اجراى طرح ساماندهی تبلیغات محیطى از طریق بیلبوردها و استندهای ثابت تبلیغاتى به‌وسیله کانون‌های تبلیغاتى مجاز و حذف بنرهاى دربستى به جهت زیباسازی و نظم بخشیدن سیمای شهری از جمله برنامه‌ها است.

شهردار ماکلوان در ادامه با بیان اینکه این شهر با وجود ماسوله رودخان همواره در خطر رانش زمین هنگام وقوع سیل است، تصریح کرد: اجرای دیواره حفاظتى رودخانه ماسوله رودخان به جهت حفظ زمین پارک ساحلى از رانش زمین پیش روى رودخانه از دیگر برنامه‌های ماست.

ثریا حقیقت دوست همچنین خواستار توجه ویژه امور آب فومن و شفت و شرکت آب منطقه‌ای گیلان به مقوله اجرای دیوارهای حفاظتی در ماسوله رودخان شد و گفت: اجرای پروژه با فهرست‌بهای فعلی بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان هزینه در بر دارد که این عدد از توان شهرداری ماکلوان خارج است.

شهردار ماکلوان با اشاره به برنامه‌ریزی برای اجراى زمین چمن مصنوعى در خیابان حضرت علی‌اصغر (ع) اظهار کرد: سند بام سبز در منطقه‌ای به مساحت ۵.۵ هکتار در اختیار راه و شهرسازی گیلان است و در نظر داریم در صورت واگذاری این زمین به شهرداری در کنار ایجاد پروژه گردشگری نظیر سورتمه یا پل معلق شیشه‌ای، تجهیزات رفاهى برای استفاده شهروندان و مسافران از بام سبز ماکلوان از قبیل سرویس بهداشتى، آلاچیق و صندلى و.. . را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه شرکت توسعه گردشگری استان گیلان با شهرداری ماکلوان بیان کرد: همکاری مشترک در انجام فعالیت‌های گردشگری با موضوع احداث مجموعه‌های گردشگری و تفریحی، برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها و معرفی سرمایه‌گذاران جهت سرمایه‌گذاری به‌منظور ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و اشتغال در منطقه از اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است.

ثریا حقیقت دوست با بیان اینکه ماکلوان دارای ظرفیت‌های گردشگری زیادی است، تصریح کرد: اجراى پیست پرواز پاراگلایدر براى اولین‌بار در غرب گیلان (پرواز تفریحى و آموزشى)  از دیگر برنامه‌های مدیریت شهری است.

شهردار ماکلوان برگزاری جشنواره‌ها برای افزایش نشاط عمومی و همچنین جذب گردشگر را از جمله برنامه‌های مهم مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌های خوبی در همین راستا صورت‌گرفته که به‌زودی خبرهای خوشی برای مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

پایان پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول