اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

سردار فرحی: موفقیت در طرح «یاسین»، تحویل «یاک 130» به ایران را سرعت داد

جانشین وزیر دفاع با اشاره به ورود هواپیماهای یاک 130 به ایران، گفت: پیشرفت‌های هوایی جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در ورود این هواپیماها به کشور داشت، چرا که دانش و فناوری ساخت هواپیماهای آموزش پیشرفته خلبانی در کشور بومی شده است.

سردار فرحی: موفقیت در طرح «یاسین»، تحویل «یاک 130» به ایران را سرعت داد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سردار سرتیپ پاسدار سیدمهدی فرحی جانشین وزیر دفاع صبح امروز در بازدید از مراحل تست جت آموزش پیشرفته یاسین در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران این پروژه مهم و ملی طی سخنانی، اظهار کرد:  یاسین هواپیمای آموزشی پیشرفته‌ای است که گامی مهم و اساسی در صنعت هوانوردی برای کشور رقم می‌زند.

وی با بیان اینکه نسخه ابتدایی یاسین در سال 98 ساخته و پس از آن در اسفند سال گذشته نمونه معیار تولید آن رونمایی شد، افزود: همانطور که قبلا نیز اشاره شد، نخستین فروند یاسین با پرواز خود، طراحی آیرودینامیکی و معماری سازه‌ای و دستیابی به فناوری ساخت را محقق نمود و فروند دوم در ابعاد تخصصی و تاکتیکی نسبت به نمونه قبلی توسعه و تکامل یافت که امروز مراحل تست‌های خود را یکی از پس از دیگری با موفقیت پشت سر می‌گذارد.

جانشین وزیر دفاع پس از بازدید از «تاکسی یاسین»، (حرکت هواپیما بر روی زمین) که یکی از تست‌های مهم برای هواپیماها به شمار می‌رود، گفت: قطعا با فناوری‌های پیشرفته به‌کار رفته در این جت آموزشی که مواردی از جمله بومی‌سازی زیر سامانه‌های عمده مانند صندلی پران، اویونیک ، موتور و ارابه‌های فرود را شامل می‌شود، سایر آزمایش‌های این پرنده نیز با موفقیت انجام و به زودی پرواز خواهد کرد.

سردار فرحی در بخشی دیگری با اشاره به ورود هواپیماهای یاک 130 به ایران، گفت: پیشرفت‌های هوایی جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در ورود این هواپیماها به کشور داشت چرا که دانش و فناوری ساخت هواپیماهای آموزش پیشرفته خلبانی در کشور بومی شده است و در واقع در اختیار گذاشتن این هواپیماها رابطه مستقیمی با سطح پیشرفت‌های صنعت هوایی جمهوری اسلامی ایران دارد.

جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه این جنگنده با اولویت آموزشی و مأموریت ثانویه رزمی به‌کارگیری می‌شود، گفت: تمام تمهیدات مورد نیاز خلبانان کشور در جت آموزش پیشرفته یاسین به کار گرفته شده است و هواپیمای یاک 130 می‌تواند کامل‌کننده حلقه‌ آموزشی خلبانان کشور قلمداد شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول