اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

کاشت ۵۰۰ هزار نهال در شهرستان جاسک

فرماندار شهرستان جاسک گفت: ۵۰۰ هزار اصله درخت از انواع درختان بومی در نهالستان جاسک پرورش داده شده است.

کاشت ۵۰۰ هزار نهال در شهرستان جاسک

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی مهرانی فرماندار جاسک صبح امروز با اعلام خبر کاشت 500 هزار اصله درخت در این شهرستان، اظهار کرد: این نهال‌ها بزودی در شهرستان توزیع و در دشت‌های مختلف شهرستان کاشت خواهد شد.

 یوسف دادی زاده معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جاسک هم در این زمینه گفت: در حال حاضر ۱۹ گونه از نهال‌های جنگلی فضای سبزی نهال‌های بیابانی و نهال‌هایی که کاربرد دارند در شهرستان جاسک در حال تولید است.

 دادی زاده اضافه کرد: نهال‌های مثمر تولید شده گارمزنگی، توت، انبه و جم است و نهال‌های بیابانی کرت محلی، مغیر، کهور ایرانی و ثمر در دست تولید است و نهال‌های جنگلی شامل حرا و فضای سبزی چریش، گل ابریشم و لوبیا درختی تولید می‌شود.

شهرستان جاسک یکی از شهرستان‌های بیابانی محسوب می‌شود که۷۵۰ هزار هکتار معادل ۷۵ درصد آن بیابانی است و تاکنون فقط۲۰ هزار هکتار آن توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیابان زدایی شده است.

بخشی از جاده لیردف - جاسک بدلیل وزش باد شدید و طوفان به طور مستمر در معرض مسدودی قرار دارد و بیابان زدایی در این منطقه به منظور مهار ماسه های روان از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا جاده ساحلی این مسیر از گزند ماسه ها و تلنبار شدن شن های روان در امان بماند.

به گزارش فارس، جایگزین ساختن کشت نهال بجای مالچ پاشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و می تواند سازگاری هرچه بیشتری با محیط زیست نیز داشته باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول