اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فقط یک چهارم آمریکایی‌ها به توانایی بایدن برای دور دوم باور دارند

نظرسنجی جدید نشان داد که حدود سه‌چهارم مردم آمریکا ضمن نگرانی درباره سن رئیس جمهور کنونی این کشور، معتقدند که او از توانایی جسمی لازم برای دور دوم ریاست‌جمهوری برخوردار نیست.

فقط یک چهارم آمریکایی‌ها به توانایی بایدن برای دور دوم باور دارند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با افزایش گاف‌های «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در نشست‌های خبری و نگرانی‌ها درباره سلامت جسمی و ذهنی او، نظرسنجی‌ها هم از بی‌اعتمادی مردم این کشور به او حکایت دارند.

نظرسنجی جدیدی که توسط شبکه «سی‌ان‌ان» انجام شده نشان داد که فقط یک چهارم آمریکایی‌ها به توانایی بایدن برای دور دوم ریاست جمهوری باور داشته و سه‌چهارم دیگر نگرانی‌های جدی نسبت به وضعیت سلامتی وی دارند.

بر این اساس، ۲۶ درصد رأی‌دهندگان معتقدند که رئیس‌جمهور کنونی آمریکا از استقامت و هوشیاری لازم برای اداره این کشور برخوردار است، رقمی که نسبت به ماه مارس شاهد افت ۶ درصدی است.

همچنین بیش از ۷۳ درصد آمریکایی‌ها نگران هستند که سن بایدن تأثیر منفی جدی بر سطح کفایت جسمی و ذهنی او برای ریاست جمهوری دارد و اینکه وی توانایی حضور در دوره دوم این سمت را ندارد.

به نوشته وبگاه سی‌ان‌ان، ۶۸ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نیز تاکید دارند که بایدن به دلیل سن بالا، دیگر نمی‌تواند نگرانی‌ها و خواسته‌های نسل جدید و نسل بعدی شهروندان این کشور را درک کند.

این در حالی است که پیشتر نتایج نظرسنجی که توسط نشریه «وال استریت ژورنال» انجام شده بود نشان داد ۴۶ درصد از شرکت‌کنندگان در انتخابات به رئیس جمهور کنونی و همین میزان از رأی‌دهندگان به رئیس جمهور سابق آمریکا رأی خواهند داد. (جزئیات بیشتر)

 

پایان پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول