اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

نیکبخت: بازرگانان و تجار تولیدات داخل را حمایت کنند

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بازرگانان و تجار باید از تولید داخل حمایت کنند گفت: برای بازرگانان شرط گذاشتیم ابتدا از محصولات داخل چون برنج، چای و... خریداری کنند بعد به سراغ محصولات خارجی بروند.

نیکبخت: بازرگانان و تجار تولیدات داخل را حمایت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، محمد‌علی نیکبخت در حاشیه جلسه با کشاورزان صنایع تبدیلی ـ تکمیلی و بازرگانی و تجارت برای توسعه بخش کشاورزی و جلوگیری از ضایعات را حلقه‌های مفقوده دانست و اظهار کرد: تولیدکننده باید بدون دغدغه تولید کند و صنعت آن را خریداری، فراوری، صادر و در این زمینه تولید ثروت کند.

وی با تاکید بر اینکه بازرگانی و تجارت باید همانند صنعت در خدمت تولیدکننده باشند افزود: بازرگانان نباید به محض اینکه بازار دچار کمبود شد بلافاصله نگاهشان به خارج از کشور باشد بلکه باید با خرید تولیدات تولیدکننده از محصولات داخل حمایت کنند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در همین راستا برای اولین بار با همه کارخانجات در حال برگزاری جلسه هستیم تاکید کرد: لحظه‌ای در حال مراقبت هستیم تا محصولات به سمت فرآوری شدن برود.

وی بیان کرد: برای بازرگانان شرط گذاشتیم ابتدا از محصولات داخل چون برنج، چای و... خریداری کنند بعد به سراغ محصولات خارجی بروند.

نیکبخت گفت: ۵ هزار و ۳۰۰ پرونده آماده برای صنایع تبدیلی با پیشرفت فیزیکی ۴۰ تا ۹۰ درصد داریم که در انتظار اخذ تسهیلات از بانک‌ها هستند، به طور حتم با تحقق این مهم از خام فروشی جلوگیری می‌شود.

وی در پاسخ این سوال که تاکنون وعده‌های زیادی در حوزه صنایع تبدیلی داده شده اما اتفاقی که باید رخ نداده است گفت: بنده  جدی‌تر از همه دوره‌ها صنایع تبدیلی ـ تکمیلی را به عنوان اولویت اول دنبال می‌کنم.

 پایان پیام/۸۹۰۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول