اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تعطیلی و باز هم لینک‌های جعلی در کمین هموطنان

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی گفت: مجرمان سایبری با ارسال پیامک های جعلی با عنوان سهام عدالت، ابلاغیه قضائی در ایام تعطیل و نیمه تعطیل و یا با تماس تلفنی و اعلام برنده شدن جایزه همچنان از هموطنان کلاهبرداری می کنند.

تعطیلی و باز هم لینک‌های جعلی در کمین هموطنان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محسن محمودی، رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت:مجرمان سایبری همیشه درصدد این هستند تا با استفاده از ترفندهای کلاهبرداری خود در تمامی ایام سال، علی الخصوص در روزهای تعطیل و نیمه تعطیل با ارسال لینک های جعلی کاربران فضای مجازی را مورد بزه قرار دهند.

وی تصریح کرد: کلاهبرداران با استفاده شبکه های اجتماعی و پیامکی اقدام به ارسال لینک های جعلی با عنوان دریافت سهام عدالت و مشاهده ابلاغیه قضائی می نمایند. لذا کاربران تحت هیچ شرایطی از لینک های ارسالی نرم افزار نصب نکنند و کدهای محرمانه پیامک شده را برای کسی بازگو و یا ارسال ننمایند.

این مقام انتظامی بیان داشت: پیام های جعلی ابلاغیه قضایی، قطعی یارانه و سهام عدالت اگر از سرشماره های شخصی ارسال شود، به منظور کلاهبرداری می باشند و نباید وارد آدرس های اینترنتی این پیام ها شد.

 محمودی یادآور شد: مجرمان سایبری علاوه بر ارسال پیام های جعلی برای کاربران، اقدام به برقراری تماس با افراد نموده و اعلام می کنند که شما برنده جایزه در قرعه‌کشی بانک‌ها و موسسات مالی، مسابقات رادیویی و تلویزیونی شده اید و پس از فریب شهروندان اقدام به کلاهبرداری می کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای جلوگیری از قربانی شدن از طریق لینک های جعلی نباید روی آنان کلیک نمود تاکید کرد: اگر پیامی از طریق شبکه های اجتماعی یا به صورت پیامکی دریافت کردید که حاوی متن "دریافت سود سهام عدالت، "از شما شکایت شده" ، "مشاهده ابلاغیه قضائی" ، "برنده جایزه شده اید"، "یارانه شما قطع شده" همراه با لینک جعلی بود نباید روی آنان کلیک کرد.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی از هموطنان خواست: در صورت مواجهه با هرگونه موارد مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند با شماره تماس 096380 و یا از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول