اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

امیرعبداللهیان: اقدامات ایران متناسب با کارشکنی‌های تروئیکای اروپایی خواهد بود

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: متأسفانه سه کشور اروپایی دنبال این هستند تا با اعمال فشارهای کاذب، فرار رو به جلو داشته باشند؛ اما اقدامات ایران هم متناسب با کارشکنی‌های تروئیکای اروپایی خواهد بود.

امیرعبداللهیان: اقدامات ایران متناسب با کارشکنی‌های تروئیکای اروپایی خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه اجلاس «مجاهدان در غربت» در دانشگاه دامغان اظهار کرد: در خصوص اقدامی که اخیراً سه کشور اروپایی انجام داده‌اند، باید توجه کرد که مسیر همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به‌خوبی پیش می‌رود و ارتباط خیلی نزدیکی با «رافائل گروسی» (مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی) برقرار شده است.

وی تصریح کرد: مسؤولان سازمان انرژی اتمی ایران در ماه‌های گذشته پیشرفت‌های خیلی خوبی را در مذاکره و همکاری‌های دو طرف با آقای گروسی ثبت کرده‌اند.

وزیر امور خارجه گفت: متأسفانه سه کشور اروپایی به دنبال این هستند تا با اعمال فشارهای کاذب، فرار رو به جلو داشته باشند؛ چراکه آنها به تعهداتشان عمل نکرده‌اند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: زمانی که دونالد ترامپ (رئیس‌جمهور پیشین آمریکا) از برجام خارج شد، انتظار می‌رفت اروپایی‌ها بر تعهداتشان باقی بمانند؛ ولی آنها با زمان بازی کردند و این امر را عاملی قرار دادند تا حتی یک گام هم نسبت به اجرای تعهداتشان برندارند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها طرفی بوده که تاکنون به تعهداتش عمل کرده و بر مبنای متن برجام، هر مقدار که طرفین مقابل کارشکنی کنند و از تعهداتشان فاصله بگیرند، جمهوری اسلامی ایران هم اقدامات خود را انجام خواهد داد.

وزیر امور خارجه گفت: در عین حال، ما قانون مجلس شورای اسلامی را پیش روی داریم که نسبت به این مسأله تکلیف را روشن کرده و دولت کاملاً در آن چارچوب، گام‌های مناسب و متناسب را اتخاذ خواهد کرد.

تحریم‌ها بیشتر به «جوک» تبدیل شده است

وزیر امور خارجه همچنین با اشاره به تحریم‌های اخیر آمریکایی‌ها علیه کشورمان تصریح کرد: تحریم‌هایی که آمریکایی‌ها این روزها علیه کشورمان اعمال می‌کنند، بیشتر به «جوک» تبدیل شده است.

امیرعبداللهیان ادامه داد: وقتی به لیست‌های تحریمی دقت می‌کنید، اسامی افرادی که هفت تا ۱۰ سال پیش فوت کرده‌اند، همچنان در فهرست تحریم‌های آمریکایی‌ها قرار داده می‌شود.

وی تصریح کرد: تصور می‌کنیم آمریکایی‌ها خودشان هم از این بازی مسخره خسته شده‌اند و به‌سوی چنین شیوه‌هایی روی آورده‌اند؛ اما باید بدانند که ما هیچ اقدامی را بدون پاسخ نخواهیم گذاشت.

وزیر امور خارجه گفت: طرف مقابل را دعوت می‌کنیم تا توجه داشته باشد که نمی‌شود با یک دست درخواست مذاکره و گفت‌وگو و بازگشت به برجام را ارائه دهند و از ایران انتظار داشته باشند و از طرف دیگر، با تکرار و ادامه سیاست‌های نادرست ترامپ بخواهند فشارها را بر ایران افزایش دهند.

امیرعبداللهیان گفت: تحریم‌های تکراری و بی‌اثر هیچ تأثیری روی اراده و اهتمام جمهوری اسلامی ایران ندارد؛ اما نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها دست از ریاکاری خود برنمی‌دارند؛ گرچه ما به آنها توصیه می‌کنیم که در مسیر درستی حرکت کنند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در مسیر دیپلماسی حرکت می‌کند؛ مادامی که طرف مقابل در مسیر دیپلماسی و در راستای رسیدن به اهداف و منافع مشترک گام بردارد.

پایان پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول