اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ثبت 4 درخت کهنسال بردسکن در فهرست آثار ملی طبیعی

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن گفت: ازآنجاکه بردسکن از موقعیت طبیعی بکری برخوردار است، تعدادی از درختان قدیمی و کهن‌سال این شهرستان در آثار طبیعی کشور به ثبت رسیده است.

ثبت 4 درخت کهنسال بردسکن در فهرست آثار ملی طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس  از بردسکن، حمیدرضا اقبالی  اظهار کرد:  با کمک اداره میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی بردسکن ۴ درخت کهن‌سال بردسکن در آثار ملی طبیعی کشور به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه شهرستان بردسکن با داشتن درختان باسابقه در روستاهای این منطقه با پیگیری از میراث‌فرهنگی شهرستان جزء آثار طبیعی کشور به ثبت رسیده است و دارای شناسنامه و نام ونشان در شهرستان  شدند  افزود: ۱۶۰ هزار هکتار از عرصه‌های شهرستان بردسکن بیابان است و این شهر یکی از کانون‌های بحرانی فرسایش بادی استان خراسان رضوی نام‌گرفته است.

وی در معرفی  درختان کهن‌سال این شهرستان اظهار داشت: این درختان  شامل یک اصله درخت  با نام سرو نوش  در روستای هدک با ۷۰۰ تا ۷۷۰ سال،  چنار کهن‌سال روستای هدک با سن ۲۹۰ تا ۳۴۰ سال و دو درخت چنار کهنسال با قدمت ۲۵۰ تا ۳۰۰ سال واقع در روستای بیجورد  که یکی از روستاهای کوهپایه‌ای بردسکن در منطقه خوش و آب‌وهوای شهرستان است، قرار دارد.

وی ادامه داد: این درختان کهن‌سال با شرایط آب‌وهوایی سازگار بوده و سرسبز هستند و در حال حاضر مکانی برای  دیدن و استفاده از سایه  آ نها برای مسافران وگردشگران ونیز اهالی محل می باشد.

پایان پیام/۷۰۰۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول