اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

ایجاد کرسی‌های تخصصی در دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد استان تهران از ایجاد کرسی‌های تخصصی در دانشگاه آزاد خبر داد.

ایجاد کرسی‌های تخصصی در دانشگاه آزاد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، جواد محمدی رئیس دانشگاه آزاد استان تهران در نشست صمیمانه رئیس دانشگاه آزاد با اعضای هیات علمی این دانشگاه گفت: یکی از مؤلفه‌های حفظ اسلام تعظیم شعائر دینی است که از جمله آن می‌توانیم حزن و شادی ائمه را عنوان کنیم.

*  یکی از مهم ترین ارکان تحقق مرجعیت علمی اعضای هیأت علمی هستند

وی افزود: در این مراسم جمعی از اعضای هیأت علمی در استان تهران دعوت کردیم تا مقدمه‌ای باشد برای تعاملات بیشتر میان اعضای هیأت علمی و برای ارتقای وضعیت علمی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، مرجعیت علمی که برای دانشگاه آزاداسلامی در سند تحول در واقع قید شده یکی از مهم ترین ارکان تحقق این مرجعیت اعضای هیات علمی هستند. ان‌شاءالله با تعاملات بیشتر میان اعضای هیأت علمی ما به سمت تحقق آن پیش خواهیم رفت.

محمدی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین نکاتی که سوال پیش می‌آید این است که تحقق مرجعیت علمی چگونه تحقق پیدا می‌کند؟ ما وقتی که بتوانیم تلفیق عرضه محوری و تقاضا محوری را پیش ببریم، در آن صورت پاسخگویی به نیاز جامعه را می‌توانیم محقق کرده و در مرزهای دانش پیشرفت کنیم.

* ایجاد کرسی‌های تخصصی در دانشگاه آزاد

وی درباره تعامل بین دانشگاه‌ها و حوزه علمیه گفت: استفاده از ظرفیت‌های حوزه علمیه مهم است، ما در عرضه محوری و تقاضا محوری هر دو کرسی‌های تخصصی تشکیل می‌دهیم، بزرگان آن حوزه را دعوت کنیم تا با بخش دانشگاهی و غیردانشگاهی برای حل مسائل  بتوانیم گام برداریم چه از دانشگاه آزاد اسلامی چه غیر از دانشگاه آزاد اسلامی، آموزش عالی، دانشگاه‌های دولتی و بخش خصوصی دعوت کنیم تا برای حل مسائل این کرسی‌ها را شکل بدهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما باید بتوانیم در یک بازه زمانی مشخص در پاسخگویی به نیاز جامعه برای حل مسائل یک راهکار ارائه دهیم، در این میان استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه و همکاری میان حوزه‌های علمیه و دانشگاه می‌تواند بسیار موثر واقع بشود در این مسیر به عنوان مثال مسئله اقتصاد و تورم، فرهنگی و اجتماعی ما مسائلی  متعددی داریم که باید حل بشود و این‌ها شدنی است به شرطی که ما به صورت تخصصی کرسی‌ها را شکل دهیم. بزرگان آن رشته با هم فکری، همگرایی به آن مسائل نزدیک شوند و یک راهکار خوب ارائه بدهند.

وی در پایان گفت: ما با این روش به سمت مرجعیت علمی و فرهنگی پیش می‌رویم، براساس عرضه محوری مرزهای دانش و تقاضا محوری نیازها و مسائل جامعه را به پروژه‌های کوچک‌تر تبدیل می‌کنیم و با مشارکت بخش‌های آموزش عالی، خصوصی و دولتی به سمت تحقق آنها پیش می‌رویم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول