اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مصری: نامه رئیس سابق مجلس به رهبر انقلاب درباره تبلیغات کنکور بود

عبدالرضا مصری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان گفت: موضوع این نامه در خصوص آسیب‌های تبلیغات کنکور در صداوسیما بود.

مصری: نامه رئیس سابق مجلس به رهبر انقلاب درباره تبلیغات کنکور بود

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در جلسه علنی امروز (دوشنبه، ۲۶ شهریور ) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی تقاضای اعمال ماده ۱۰۰ آیین‌نامه داخلی در خصوص اصلاح طرح قانون کنکور ، عبدالرضا مصری، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به  تذکر الیاس نادران گفت: درباره نامه رئیس سابق مجلس به رهبر انقلاب  توضیحی لازم است بدهم که این نامه پیرامون آسیب‌های تبلیغات کنکور در صداوسیما بود که حجم تبلیغات کنکور خیلی زیاد بود.

وی اضافه کرد: در این نامه این موضوع به رهبر انقلاب منعکس شد که این قدر تبلیغات کنکور نباشد و به جای نشان دادن فرمول علم را به دانش آموزان نشان دهند.

پیش از صحبت مصری، الیاس نادران در تذکری با استناد به اصول 71، 57، 98، 94 و 110 قانون اساسی گفت: در سال ۱۳۹۷ رئیس وقت مجلس نامه‌ای به رهبر انقلاب نوشت و مسائلی را نسبت به کنکور و کلاس‌های آن و نحوه برگزاری کنکور بیان کرد؛ دفتر رهبر انقلاب نظر مقام معظم رهبری را به این شکل منعکس کرد که «شورای انقلاب فرهنگی به این موضوع ورود و اعلام نظر کند».

وی ادامه داد: مطابق دستور رهبر انقلاب در موضوعاتی که شورای انقلاب فرهنگی ورود می‌کند، مجلس شورای اسلامی اجازه ورود ندارد و برعکس آن هم صادق است؛ با این استناد شورای عالی فرهنگی مصوبه‌ای درباره کنکور در ۱۴۰۱.۴.۲۵ داشت و ما اکنون در آخر شهریورماه سال ۱۴۰۲ می‌خواهیم که نسبت به این مصوبه اظهارنظر کنیم.

نادران اظهار کرد: از طرف دیگر رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات، فرهنگی و بهداشت و تعدادی از اشخاص حقیقی از مجلس عضو شورای فرهنگی هستند و در زمان تصویب مصوبه شورا حضور داشتند اگر نظر و جمع‌بندی مجلس شورای اسلامی چیز دیگری بود باید درباره آن مخالفت می‌شد.

وی همچنین تصریح کرد: این مصوبه به امضای رئیس جمهور رسیده و از سال ۱۴۰۱ ابلاغ شده است حالا ما به یکباره می‌خواهیم این مصوبه را متوقف کرده و سیستم را تغییر دهیم؛ آن هم در شرایطی که کمیسیون آموزش و هیات رئیسه می‌تواند با شورای انقلاب فرهنگی صحبت کند.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول