اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انگلیس: روسیه چتربازهای خود را در مناطق عملیاتی مستقر کرده است

رکن اطلاعات ارتش انگلیس اعلام کرد که دستکم پنج هنگ از نیروهای هوابرد روسیه در چند کیلومتری خط مقدم در منطقه «روبوتین» مستقر شده‌اند.

انگلیس: روسیه چتربازهای خود را در مناطق عملیاتی مستقر کرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع اطلاعاتی روز سه شنبه از تقویت مواضع روسیه و استقرار نیروهای هوابرد روسیه در مناطق عملیاتی در اوکراین خبر دادند.

 وبگاه «پراودا» روز سه شنبه به نقل از رکن اطلات ارتش انگلیس نوشت که دستکم پنج هنگ از نیروهای هوابرد روسیه در چند کیلومتری خط مقدم در منطقه «روبوتین» مستقر شده‌اند.

رکن اطلاعات ارتش انگلیس اعلام کرده که این گروه شامل ۱۰۰۰۰ چترباز نخبه  روس هستند. در طول جنگ، فرماندهی روسیه تلاش کرده است تا نیروهای هوابرد را به عنوان یک نیروی ضربتی بسیار متحرک برای عملیات تهاجمی بکار برد.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد. روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرد.

وزارت دفاع انگلیس روز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای روس مواضع دفاعی خود را اطراف شهر «توکماک» در جنوب شرقی «زاپوریژژیا» در اوکراین تقویت کرده‌اند. وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که نیروهای روسیه در روزهای اخیر پست‌های بازرسی، مین‌‌های ضد تانک و سنگرهای بیشتری در این منطقه افزوده‌اند.

این منطقه که در ۱۶ کیلومتری خط مقدم و در ۶۰ کیلومتری شمال شرقی «ملیتوپل» تحت تصرف روسیه قرار دارد احتمالا به دومین خط دفاعی اصلی روسیه در نبرد با ارتش اوکراین تبدیل خواهد شد.

در تحولی دیگر، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو  هشدار داد که جنگ در اوکراین ممکن است طولانی باشد، زیرا ضد حملات این کشور علیه روسیه دستاوردهای کمی داشته است. استولتنبرگ در مصاحبه با روزنامه آلمانی «برلینر مورگنپست» گفت: «باید خود را برای یک جنگ طولانی در اوکراین آماده کنیم.»

وی گفت: «همه ما آرزوی صلحی سریع داریم. اگر پوتین و روسیه سلاح‌های خود را زمین بگذارند، صلح خواهیم داشت.»

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول