اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وقوع 500 تیراندازی کور در آمریکا در سال جاری میلادی

آرشیو خشونت‌های مرتبط با سلاح نشان می‌دهد که تعداد تیراندازی‌های کور از اول امسال تاکنون (بازه زمانی ۹ ماهه) در آمریکا از ۵۰۰ مورد فراتر رفته است.

وقوع 500 تیراندازی کور در آمریکا در سال جاری میلادی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، طبق آمار آرشیو خشونت‌های مرتبط با اسلحه، از آغاز سال جاری میلادی تاکنون شمار تیراندازی‌های کور در ایالات متحده از ۵۰۰ مورد در اوایل هفته جاری فراتر رفت که نشانمی‌دهد به طور میانگین روزانه دو تیراندازی کور در ایالات متحده صورت گرفته است.

شبکه راشاتودی گزارش کرد، روز گذشته (یکشنبه)، اداره پلیس «دنور» در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) یک هشدار قرار داد و تأیید کرد که در یک حادثه تیراندازی پنج نفر زخمی شدند و شمار تیراندازی‌ها در سال جاری میلادی در آمریکا را به ۵۰۰ مورد رساند.

درست ساعاتی پس از آن، پلیس «ال پاسو» گزارش کرد که در حال تحقیق درباره تیراندازی اوال صبح در شرق ال پاسو هستند که در آ« یک مرد ۱۹ ساله جان باخته است و پنج نفر دیگر نیز زخمی شدند و مجموع تیراندازی‌های کور در آمریکا در سال جاری میلادی به ۵۰۱ مورد رسیده است.

طبق گزارش وب‌سایت آرشیو خشونت‌های مرتبط با سلاح، تیراندازی کور بعنوان رخدادی تعریف می‌شود که در آن چهار یا تعداد بیشتری از افراد مورد اصابت گلوله قرار گیرند و در آن زخمی شوند یا جان خود را از دست بدهند که البته عامل مسلح در بین زخمی‌ها و کشته شدگان محاسبه نمی‌شود.

بر اساس این گزارش، سال ۲۰۲۱ بالاترین تعداد تیراندازی‌های کور در تاریخ آمریکا را داشت و در آن سال ۶۸۹ حادثه مرتبط با تیراندازی در ساسر این کشور گزارش شد و در سال ۲۰۲۲، علی‌رغم آن‌که تعداد تیراندازی‌های کور به ۶۴۷ مورد کاهش یافت اما داده‌های اف بی آی نشان می‌دهد که تعداد تلفات آن بیشتر بوده است.

اخیراً مرکز ملی آمار آموزش (NCES) گزارش سالانه جرایم و ایمنی را منتشر کرد که در آن آمده است در بازه سال تحصیلی ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲، ۱۸ مورد تیراندازی در مدارس آمریکا رخ داده است که برخی از آن‌ها تلفاتی نیز داشته است که این آمار دو برابر حوادثه مرتبط با تیراندازی‌ها در یکسال قبل از آن است که در مدارس آمریکا رخ داده بود.

تیراندازی‌های کور در یک دهه گذشته رو به افزایش بوده است و در سال ۲۰۱۴، ۲۷۳ مورد تیراندازی کور در آمریکا گزارش شده است.

مطالعاتی که در سالنامه پزشکی داخلی آمریکا در فوریه منتشر شد، نشان می‌دهد که مالکیت سلاح در سالهای اخیر در آمریکا افزایش یافته است به طوریکه ۷.۵ میلیون بزرگسال آمریکایی بین ژاانویه ۲۰۱۹ تا آوریل ۲۰۲۱، مالکان جدید سلاح شدند.

متمم دوم قانون اساسی ایالات متحده حق حمل سلاح را تضمین می کند و حدود یک سوم از بزرگسالان آ»ریکایی می‌گویند که شخصاً مالک سلاح هستند.

با این‌حال، نظرسنجی ماه اکتبر ۲۰۲۲ گالوپ نیز نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی‌ها طرفدار کنترل حمل سلاح هستند و ۵۷ درصد از سخت‌تر شدن قوانین حمل سلاح استقبال می کنند.

با این‌حال این موضوع تاحد زیادی در ایالات متحده مل اختلاف است و طبق یک مطالعه دیگر مؤسسه نظرسنجی گالوپ، دموکرات‌ها تقریباً در خصوص حمایت از قوانین کنترل حمل سلاح اجماع دارند و این در حالی است که کمتر از یک چهارم از جمهوری‌خواهان از قوانین سختگیرانه برای حمل سلاح حمایت می‌کنند و بیشتر آن‌ها خواهان حمل سلاح هستند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول