اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«تاپ» محور دیدار مقامات ترکمنستان و افغانستان

رئیس بخش پروژه‌های برق ترانس‌افغان وزارت انرژی ترکمنستان و سرپرست وزارت انرژی و منابع آب دولت طالبان اجرای پروژه انتقال برق تاپ (ترکمنمستان-افغانستان-پاکستان) را بررسی کردند.

«تاپ» محور دیدار مقامات ترکمنستان و افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «مراد عارتق‌اف» رئیس بخش پروژه‌های برق ترانس‌افغان وزارت انرژی ترکمنستان با «ملا عبداللطیف منصور» سرپرست وزارت انرژی و منابع آب دولت طالبان دیدار کرد.

در جریان این دیدار که در خاک افغانستان برگزار شد، مسائل پروژه انتقال برق تاپ (ترکمنستان-افغانستان-پاکستان) مورد بحث و بررسی دو طرف قرار گرفت.

در این دیدار مسائل مربوط به نوسازی پست برق «نورالجهاد»، واقع در هرات مطرح و بر لزوم برگزاری نشست سه‌جانبه برای بررسی پروژه تاپ با هدف تکمیل سریع آن تاکید شد.

طرف ترکمن از پیشنهاد سازماندهی نشست سه‌جانبه حمایت و سرپرست وزارت انرژی و منابع آب افغانستان را در مورد ادامه همکاری در این راستا، حمایت کرد.

در بخش دیگری همچنین مسائل صادرات برق ترکمنستان به افغانستان در سال 2024 میلادی بررسی و اظهار شد که راه‌اندازی یک پست برق جدید در هرات، امکان افزایش انتقال برق ترکمنستان به افغانستان را از 70 به 110 میگاوات فراهم می‌کند.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول