اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

راه اندازی بیمارستان زاوه معطل تکمیل کادر درمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با اشاره به تکمیل ساختمان وتجهیزات بیمارستان راشد زاوه گفت: راه اندازی این بیمارستان مستلزم تکمیل کادر درمان از سوی وزارتخانه وسازمان امور استخدامی است.

راه اندازی بیمارستان زاوه معطل تکمیل کادر درمان

به گزارش خبرگزاری فارس ازتربت حیدریه، حسین  ابراهیمی پور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تکمیل ساختمان و تجهیز بیمارستان راشد زاوه، راه اندازی آن را مستلزم تکمیل کادر درمان از سوی وزارتخانه و سازمان امور استخدامی دانست و اظهار کرد: این مهم در شش ماهه دوم سال محقق و بیمارستان به زودی به بهره برداری می‌رسد. 

وی افزود: بعد از راه اندازی بیمارستان امام حسین علیه السلام حجم و کیفیت خدمات به شکل محسوسی متفاوت شده‌، اما هنوز راه فراوان داریم تا به حد عالی برسیم. در عین حال هدف گذاری جامعیت در حوزه بهداشت و درمان بر آن است تا کمترین نیاز را به مرکز استان داشته‌ باشیم. 

ابراهیمی پور تصریح کرد: پروژه پردیس علوم پزشکی با ۹ هزار متر مربع به همراه خوابگاه شهید سلیمانی ۱۵ خرداد که برای تجهیز آن ۵ میلیارد تومان هزینه کردیم راه اندازی شده و اکنون در حال ساخت سلف سرویس هستیم تا با ساخت آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و همچنین دو خوابگاه دیگر، مجموعه کامل شود. 

وی در ادامه به اضافه شدن دو رشته تحصیلی طی امسال اشاره کرد و گفت: رشته کارشناسی بهداشت حرفه ای که جزو رشته های پایه بهداشت است وهمچنین کارشناسی ارشد پرستاری که سابقه ۳۰ ساله در این خطه دارد به مجموعه دانشکده پرستاری افزوده شده است.

فرسودگی ناوگان آمبولانس عمده ترین چالش اورژانس تربت حیدریه است 

در ادامه جلسه رئیس اورژانس پیش بیمارستانی وفوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌ حیدریه گفت: هرچند فرسودگی ناوگان آمبولانس یک چالش کشوری است اما در عین حال ۶۰ درصد ناوگان آمبولانس این خطه بالای ۱۵ سال عمر دارد وبرای و سرپا نگه داشتن آن هزینه سنگینی پرداخت می‌شود.

وی افزود: درحال حاضر ۲۱ اورژانس شهری و جاده ای و یک مرکز ارتباطات اورژانس در منطقه تحت پوشش علوم پزشکی فعالیت دارند که البته طبق برنامه ششم باید ۲۶ پایگاه فعال باشد که تا پایان امسال دو پایگاه نسر و رودمعجن با اختصاص نیروی انسانی تکمیل می‌شود.

محمد جواد امیری به راه اندازی اورژانس بانوان طی ماه های آتی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ۵۰ درصد مراجعه کنندگان بانوان هستند پیگیر راه اندازی اورژانس بانوان هستیم که در رضایت مراجعه کنندگان تاثیر گذار است.

وی بیان کرد: تعداد نیروی فعلی  اورژانس ۱۵۰ نفر هستند که در شش ماه دوم امسال مجوز جذب ۲۲ نفر برای فوریت های پزشکی را دریافت کرده ایم.

امیری با اشاره به اینکه به صورت میانگین روزانه ۵۰ ماموریت برای اورژانس ثبت شده گفت: ۲۰ هزار تماس برقرار شده که ۳۰ درصد منجر به اعزام آمبولانس و ۱۰ درصد مزاحمت تلفنی بوده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول