اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

کبیریان: حمایت از حوزه علمیه خواهران هزینه نیست، سرمایه‌گذاری است

مدیر حوزه‌های علمیه استان تهران گفت: حمایت از حوزه علمیه خواهران هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری است. اگر به خانم‌ها رشد و تربیت دینی ارائه دهیم، خیلی از آسیب‌های اجتماعی از بین می‌رود و نیاز به هزینه برای جبران نیست.

کبیریان: حمایت از حوزه علمیه خواهران هزینه نیست، سرمایه‌گذاری است

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس، مراسم آیین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران استان تهران در روز چهارشنبه ۲۹ شهریور، در مصلی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام برگزار شد. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین کبیریان مدیر حوزه‌های علمیه استان تهران، به عنوان سخنران در این مراسم حضور داشت. وی در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس نکاتی را درباره ضرورت حضور بانوان در حوزه علمیه عنوان کرد که شرح آن را در زیر می‌خوانید.

حجت‌الاسلام و المسلمین کبیریان بیان کرد: خانم‌ها نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و مربی نیمه دیگر هستند. به تعبیر امام خمینی رحمت‌الله علیه، از دامن زن مرد به معراج می‌رود. بنابراین کسانی که می‌توانند نقش تربیتی داشته باشند خانم‌ها هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان تهران افزود: هر چه قشر بانوان فرهیخته‌تر شود، جامعه فرهیخته‌تر خواهد شد و اگر خدای ناکرده این قشر که وظیفه تربیت و مادری دارند، از علوم و تربیت اسلامی بی‌بهره باشند، جامعه به سمت مطلوبی نخواهد رفت؛ پس تربیت خانم‌ها با آموزه‌های تربیت اسلامی و دینی جز واجبات است که حوزه علمیه زمینه این تربیت الهی را فراهم می‌کند.

وی افزود: هر چه بانوان با آموزه‌های دینی در مسائل همسرداری، تربیت فرزند و امثال این مسائل خوب آشنا شوند، نظام و قوام خانواده استوارتر خواهد شد. مادر در خانواده محوریت دارد و می‌تواند نابسامانی‌ها را بسامان کند. خوب چه قشری بهتر از بانوان برای تعالیم دینی که بر آن‌ها سرمایه‌گذاری شود و جامعه نجات داده شود.

کبیریان تأکید کرد: شاهد عرض بنده این است که دشمن، خانم‌ها و به طبع آنان جوانان را در تیررس توطئه قرار داده است؛ لذا باید خانم‌ها تقویت شوند که فریب دشمن را نخورند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان تهران تصریح کرد: حمایت از حوزه علمیه خواهران، هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری کردن است. اگر ما به خانم‌ها رشد و تربیت دینی ارائه دهیم، خیلی از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی از بین می‌رود و نیاز به هزینه برای جبران آن نیست؛ لذا پرداختن به حوزه‌های علمیه خواهران ضروری و از واجبات است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول