اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

استقبال فرستاده سازمان ملل از مذاکرات هیأت صنعا در ریاض

فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن از مذاکرات هیأت دولت نجات ملی این کشور در ریاض استقبال کرد.

استقبال فرستاده سازمان ملل از مذاکرات هیأت صنعا در ریاض

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هانس گراندبرگ» فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن از سفر هیأت صنعا به ریاض برای گفت‌وگو درباره پایان جنگ در یمن، استقبال کرد.

عربستان سعودی روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد که از هیأت جنبش انصارالله یمن برای سفر به ریاض و تکمیل مذاکرات در خصوص دستیابی به آتش بس فراگیر در یمن و راه حل سیاسی برای درگیری‌ها در این کشور دعوت کرده است.

در همین ارتباط «علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن روز سه‌شنبه(دیروز) گفت که هیأت دولت نجات ملی یمن به همراه میانجی عمانی، پس از گفت‌وگوهای چند روزه در ریاض به صنعا بازگشت.

گراندبرگ همچنین از تلاش‌های عربستان سعودی و عمان برای دستیابی به راه‌حل مسائل اختلافی و تسهیل ازسرگیری روند سیاسی در یمن قدردانی کرد.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، گراندبرگ بر اهمیت تداوم مشارکت منطقه‌ای و بین‌المللی هماهنگ شده برای کمک به یمن و حصول صلح دائمی تأکید کرد.

مداخله نظامی سعودی در یمن در ۶ فروردین ۱۳۹۴، با حمله هوایی ائتلافی از کشورهای منطقه به رهبری ریاض، با نام عملیات «طوفان قاطعیت » آغاز شد و بعدها با نام عملیات «احیای امید» ادامه یافت؛ این جنگ تا کنون هزاران کشته و زخمی در یمن داشته است.

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول