اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

تشریح جزئیات برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان دماوند

جانشین ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند جزئیات برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان دماوند را تشریح کرد.

تشریح جزئیات برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان دماوند

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، محسن صفری‌پور جانشین ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند امروز در نشست خبری با خبرنگاران، ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان در طول سال‌های جنگ تحمیلی اظهار کرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان دماوند از یک ماه قبل با برگزاری جلسات ستاد هماهنگی و کمیته‌های فرعی برنامه‌ریزی پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس 200 برنامه متنوع در قالب 23 عنوان شاخص در شهرستان دماوند اجرا می‌شود، گفت: این برنامه‌ها در طول هفته دفاع مقدس به صورت شهرستانی و محلی در سراسر شهرستان دماوند اجرا خواهد شد.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند گفت: از برنامه‌های شاخص، برپایی نمایشگاه سیار دفاع مقدس در محلات مختلف بوده که با حضور ادوات نظامی رزم زمینی پیش‌بینی شده است.

صفری‌پور تصریح کرد: راه‌اندازی کاروان ایثار و مقاومت از دیگر برنامه‌های شاخص است که در 18 مدرسه بخش رودهن و 20 مدرسه بخش مرکزی دماوند تشییع پیکر مطهر شهید گمنام و اجرای برنامه‌های فرهنگی انجام خواهد شد و در این راستا، راویان دوران دفاع مقدس به روایت‌گری می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های نمایشی نیز جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح مدارس حضور پیدا می‌کنند، بیان کرد: کاروان ایثار و مقاومت طی هفته دفاع مقدس، صبح‌ها در مدارس و بعد از ظهر در سطح محلات فعالیت نمایشی و فرهنگی خواهد داشت.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند در ادامه اظهار کرد: در نخستین روز هفته دفاع مقدس، رژه خودرویی و موتوری توسط بسیجیان در شهرهای دماوند و آبسرد برگزار می‌شود و این برنامه به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که بسیجیان حضور چشمگیری در نمازهای جمعه داشته باشند.

صفری‌پور با بیان اینکه دیدار با خانواده معظم شهدا در هفته دفاع مقدس در دستور کار است، افزود: در ایام دفاع مقدس، از همه خانواده‌های معظم شهدای شهرستان دماوند با حضور گروه‌های مختلف دیدار خواهد شد.

وی از برگزاری سه یادواره شهدا در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: نخستین یادواره شهدای شهر دماوند و 9 شهید گمنام امشب در محله جیلارد برگزار می‌شود و هفته آینده نیز یادواره شهدای شهر آبسرد و روستای جابان با حضور سخنرانان و مداحان مطرح کشور برگزار خواهد شد.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند با اشاره به اینکه گروه‌های سرود متناسب با موضوع دفاع مقدس در مدارس اجرا خواهند داشت، تصریح کرد: برگزاری یادواره آبروی محله از دیگر برنامه‌‌های هفته دفاع مقدس است که این مراسم جهت معرفی هرچه بیشتر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا مقابل منازل آنان برگزار می‌شود.

صفری‌پور بیان کرد: در هفته دفاع مقدس، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی پیش‌بینی شده که بین گروه‌های جوانان محلات مختلف برگزار می‌شود و رزمندگان دفاع مقدس نیز بین ورزشکاران حضور خواهند یافت.

وی عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه عکس دفاع مقدس، مسابقه کاغذ دیواری، شب شعر با حضور شاعران و مداحان، تولید و نشر محتوای دفاع مقدس در فضای مجازی، انتشار وصیت‌نامه شهدا در مدارس و فضای مجازی، نصب المان‌های دفاع مقدس در مدارس، برگزاری نشست‌های جهاد تبیین در گروه‌های مختلف از جمله قشر اصناف و کارخانه‌ها، دیدار با رزمندگان دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های شهرستان دماوند در این هفته است.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند ادامه داد: از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس، می‌توان به برگزاری مراسم یاد یاران در بخش رودهن، برگزاری پیاده‌روی خانوادگی در برخی شهرها و روستاها، حضور تیم‌های جهادی و پزشکی در مناطق محروم و کم برخوردار، پخش فیلم‌های متناسب با دفاع مقدس در سینما، اعزام اقشار و دانش‌آموزان به موزه دفاع مقدس و موزه هوافضا اشاره داشت.

صفری‌پور خاطرنشان کرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس با مشارکت سایر دستگاه‌های شهرستان دماوند اجرا می‌شود و امیدواریم بتوانیم گام بلندی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طی این هفته برداریم.

پایان پیام/67015

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول