اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

هدف دشمن از توطئه‌ها به زانو درآوردن انقلاب است

امام جمعه ابهر با بیان اینکه امروز هم دشمن به جمهوری اسلامی حمله می‌کنند و مسایلی مانند انرژی هسته‌ای، تحریم و حقوق بشر بهانه است، افزود: تنها هدف دشمنان از انجام این قبیل اقدامات به زانو در آوردن انقلاب است.

هدف دشمن از توطئه‌ها به زانو درآوردن انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت الاسلام سعید مرادپور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ابهر با دعوت از نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یکی از فصل‌های مهم انقلاب اسلامی و یک حادثه مهم و بسیار تاثیرگذار در  کشورمان بود.

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس ما شاهد بروز و ظهور حماسه‌ها و افتخارات فراوانی بودیم، تصریح کرد: ملت ایران در این مقطع تاریخی خود و جایگاهش را به جهانیان اثبات کرد که این موضوع یک موضوع بسیار مهم است.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید متذکر شد: تحصیل و دانش در اسلام از جایگاه بسیار والایی برخوردار و تقریباً هیچ چیزی نداریم که به پای علم برسد به علاوه بر آیات احادیث فراوانی نیز تاکید بر علم آموزی دارند.

حجت الاسلام مرادپور با تاکید بر اینکه اسلام دین علم است و جعل در اسلام جایی ندارد، اضافه کرد: تمام ادیان الهی طرفدار علم هستند و دینی که طرفدار علم نیست تحریف شد و دست بشر آن را با خرافات و معجولات به هم آمیخته است.

امام جمعه ابهر با تاکید بر اینکه همه دانش آموزان دانشجویان و طلاب باید در این زمینه در این دوران اهتمام جدی به علم آموزی داشته باشند، افزود: مهمترین و واجب‌ترین وظیفه‌ای که متوجه کسانی که این روزها مشغول تحصیل می‌شوند درس خواندن است زیرا در برهه‌ای که ما زندگی می‌کنیم مهم‌ترین مسئله این است که جوانان ما مسلح به سلاح علم و ایمان و تقوی شوند.

وی با تاکید بر اینکه در کنار تعلیم تربیت نیز باید مدنظر قرار گیرد و این موضوع را معلمین و اساتید فراموش نکنند، افزود: از تربیت نباید غفلت شود زیرا اگر تربیت و تزکیه نباشد علم به یک ابزار خطرناک در دست انسان تبدیل می‌شود و بسیاری از مشکلات را برای دنیا ایجاد کند.

مرادپور با اشاره به شهادت رییس حوزه علمیه قیدار، تاکید کرد: انگیزه کسی که ایشان را به قتل رساند مهم نیست این طلبه که در استان ما غریب نیز بود مظلومانه شهید شد زیرا بی‌گناه بود و هیچ رابطه‌ای نیز با قاتل نداشت و ایشان یکی از طلاب جهادی استان به شمار می‌رفتند که تنها هدفشان خدمت بود.

خطیب نماز جمعه ابهر در ادامه با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک اذعان کرد: ایشان با دست پر رفته و با دست پر بازگشتند که برخی‌ها از این موضوع ناراحت هستند.

وی با بیان اینکه موضوعی که برخی از آن ناراحت هستند دست پر رفتن آقای رئیسی به نیویورک است تصریح کرد: سال گذشته ما این موقع درگیر اغتشاشاتی بودیم که به دست دشمن در این کشور شکل گرفته بود و هدف حداقلیشان از این اغتشاشات این بود که ما را ضعیف کرده و قدرت و اقتدار کشورمان را از بین ببرند تا در مذاکرات بتوانند حرف خود را به پیش ببرند.

مرادپور با بیان اینکه امسال که رئیس جمهور به سفر نیویورک رفتند علاوه بر اینکه همه این مسائل حل شده بود عربستان نیز با کشورمان مذاکره کرده بود ادامه داد: علاوه بر این موضوعات کشور ما عضو شانگهای شده و بریکس نیز از ایران دعوت به عضویت کرده و پول‌های بلوکه کشورمان نیز آزاد شده بود.

خطیب جمعه ابهر با تاکید بر اینکه همه این‌ها نشان از این قدرت و صلابت جمهوری اسلامی ایران در جهان است متذکر شد: امسال نیز با تمام فراخوان‌هایی که ضد انقلاب‌ها و خائین دادند نه تنها از مردم پاسخی نشنیدند بلکه فریب خوردگان نیز به میدان نیامدند.

وی با بیان اینکه این قبیل دستاوردها نشانه تحقق سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما به قله نزدیک شده‌ایم است تاکید کرد: به تاکید ایشان در راه رسیدن به قله نباید ناامید شد.


مرادپور با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خودشان یک موضوع و روش تحلیلی و تحقیقی را درباره دفاع مقدس پیش پای محققین قرار دارند، گفت: ایشان در این سخنرانی تاکید داشتند که ما باید بدانیم چه کسی به ما حمله کرده که دانستن این موضوع برای ملت ایران و به ویژه جوانان ما بسیار مهم است زیرا دشمن تلاش کرده است که واقعیت را جور دیگر جلوه دهد.

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه در جریان حمله صدام به کشور ما صدام یک ابزاری بود در دست آمریکا و شوروی سابق، تصریح کرد: در حمله به جمهوری اسلامی ایران هم بلوک شرق و هم بلوک غرب با هم متحد دند و هر دو در خدمت صدام بودند.

وی ادامه داد: حضرت آقا در بخشی از سخنرانی خود فرمودند هدف جبهه‌ اساسی و مهم دشمن مسئله‌ تمامیت ارضی نبود ـبلکه این هدف صدام بود و هدف آنها انقلاب بود؛ آنها می‌خواستند این انقلاب بی‌نظیر و کبیر و مهمی را که به برکت جانفشانی مردم در ایران اتفاق افتاده بود سرکوب کنند‌‌

امام جمعه ابهر با بیان اینکه امروز هم دشمن به جمهوری اسلامی حمله می‌کنند و مسایلی مانند انرژی هسته‌ای، تحریم و حقوق بشر بهانه است، افزود: تنها هدف دشمنان از انجام این قبیل اقدامات به زانو در آوردن انقلاب است.
انتهای پیام/۲۳۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول