اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تبریز مبدأ 40 درصد از صادرات ایران است

شهردار تبریز گفت: تبریز سبقه‌ای تاریخی در حوزه صنعت، به خصوص صنعت فرش دارد و در حال حاضر 40 درصد از صادرات کل کشور را محصولات تبریزی تشکیل می‌دهد.

تبریز مبدأ 40 درصد از صادرات ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، یعقوب هوشیار  امروز در دیدار با شو چی سونگ، وزیرمختار و رایزن تجاری سفارت چین در ایران اظهار کرد: تبریز از قطب‌های صنعتی ایران بوده و صنایع مهمی همچون تراکتورسازی، ماشین‌سازی، صنایع غذایی و صنعت فرش  جایگاه ویژه‌ای به این شهر داده‌ است، به طوری که 40 درصد از صادرات ایران را محصولات تبریزی تشکیل می‌دهد.

وی افزود: یک‌هزار شرکت فعال صنعتی در حریم شهر تبریز فعالیت دارند و از لحاظ تاریخی نیز این شهر پنج بار پایتخت حکومت‌های مختلف بوده و آثار تاریخی بی‌نظیری همچون بازار تبریز، مقبره‌الشعرا و مجموعه‌های تاریخی دیگر در این شهر حفظ ونگهداری می‌شوند.

هوشیار با اشاره به جایگاه علمی تبریز در ایران و منطقه گفت: تبریز شهری دانشگاهی با 100 هزار دانشجوی داخلی و خارجی است که ظرفیت خوبی برای توسعه مباحث علمی و تبادل استاد و دانشجو دارد.

وی اضافه کرد: در حوزه شهری، تبریز یکی از شهرهای مترقی ایران به خصوص در حوزه زیست‌محیطی است که از ابتدای سال تا به امروز بر اساس آمارهای موجود سازمان محیط زیست، پاکترین شهر ایران معرفی شده است.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: در حوزه توسعه شهری اقدامات مطلوبی انجام یافته و قطار شهری، هوشمندسازی خدمات و توسعه گردشگری تبریز جزو اولویت‌های مدیریت شهری تبریز بوده است.

وی با اشاره به برگزارش همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز 2023 طی ماه‌های آتی اعلام کرد: همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز 2023 در دو محور علمی و عملی برنامه‌ریزی شده است که بخش علمی آن در دانشگاه تبریز و بخش عملی آن برای تجار و اقتصاددانان برگزار می‌شود.

هوشیار ضمن دعوت از تجار، سرمایه‌گذاران و شهرداران چینی به این همایش ابراز داشت : حضور سرمایه‌گذاران و شهرداران شهرهای چین در این همایش می‌تواند موجب توسعه ارتباطات بین تبریز و شهرهایی همچون ووهان باشد و در کنار آن علاقمند به برقراری رابطه خواهرخواندگی با این شهر هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد توسعه ارتباطات بین تبریز و شهر ووهان، منجر به تبادل و اشتراک تجربیات بین شهرداران این دو شهر باشد.

شو چی سونگ، وزیرمختار و رایزن تجاری سفارت چین در ایران نیز در این دیدار با اشاره به قدمت تاریخی دو کشور چین و ایران اظهارکرد: در سال‌های گذشته دو کشور ایران و چین همکاری و مشارکت‌های راهبردی در حوزه گردشگری  و سرمایه‌گذاری داشتند که می‌تواند تداوم داشته باشد.

وی افزود:  شهر تبریز جایگاه ویژه‌ای در کشور ایران داردو می‌تواند محل همکاری با استان های چینی باشد.

وی همچنین گفت: معتقدم تبریز و شهرداری آن ظرفیت‌های بالایی برای توسعه فرهنگی و اقتصادی دارد.

شو چی سونگ خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته شهر تبریز با شهر ووهان  چین همکاری  و دوستی داشته و سفارت چین در ایران برای تعمیق این روابط تلاش خواهد کرد.

وزیرمختار و رایزن تجاری سفارت چین در ایران وی با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز 2023  یادآور شد: برای همایش سرمایه‌گذاری تبریز کمک می‌کنیم دعوت‌هایی که مد نظر شهرداری تبریز است، صورت بگیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول