اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

اجرای نمایش «ایران فخر، پانته‌آ» همزمان با هفته دفاع مقدس در قزوین

نویسنده و کارگردان قزوینی گفت: تئاتر میدانی «ایران فخر، پانته آ» که به روایت زندگی 7 بانوی تاریخ ساز ایرانی از دوران هخامنشیان تا به امروز، پرداخته، در قزوین به روی صحنه رفت.

اجرای نمایش «ایران فخر، پانته‌آ» همزمان با هفته دفاع مقدس در قزوین

محمد شهسواری در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین از اجرای نمایش حماسی «ایران فخر، پانته‌آ» همزمان با هفته دفاع مقدس در قزوین خبر داد و اظهار کرد: این تئاتر میدانی روایتگر برگ‌هایی از تاریخ ایران اسلامی است که در آن به روایت زندگی 7 بانوی تاریخ ساز ایرانی از دوران هخامنشیان تا به امروز، پرداخته شده است.

وی افزود: مردم ایران از گذشته تا به امروز نشان داده اند که مردمانی سلحشور، غیرتمند و متعصب به خاک و ناموس بوده و در تمامی برهه‌های سخت و دشوار تاریخی، هیچگاه از آرمان‌ها و ارزش‌های خود عقب نکشیدند تا جایی که حتی در این مسیر از جان و مال خود هم گذشتند.

نویسنده و کارگردان نمایش «ایران فخر، پانته‌آ» تصریح کرد: هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی برای نمایش تئاتر میدانی همچون ایران فخر است که از فداکاری‌ها و جانفشانی‌های مردمان این سرزمین حکایت دارد.

وی با اشاره به مدت اجرای این نمایش عنوان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده این نمایش به مدت ۱۰ شب از ساعت ۱۹ در محل تیپ ۸۲ سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین به روی صحنه خواهد رفت.

شهسواری اضافه کرد: اجرای این نمایش از اول مهر ماه مقارن با هفته دفاع مقدس آغاز شده و تا دهم مهر ماه ادامه دارد و در صورت استقبال مخاطبین مدت اجرای نمایش تمدید خواهد شد.

وی بیان کرد: مدت زمان نمایش «ایران فخر، پانته آ» ۱۳۰ دقیقه بوده که در ۷۲ صحنه مقابل دیدگان تماشاگران قرار می گیرد. ضمن اینکه تماشای این نمایش برای عموم رایگان بوده و نیازی به تهیه بلیط نیست و شهروندان قزوینی با حضور خود می‌توانند حامی و دلگرم کننده عوامل اجرایی این نمایش باشند.

این هنرمند قزوینی با اشاره به ایفای نقش نزدیک به ۱۰۰ نفر در نمایش «ایران فخر، پانته آ» گفت: نویسنده و کارگردانی این اثر نمایشی را عاطفه حاجی‌زاده و محمد شهسواری بر عهده دارند و همچنین صادق محمدی و محمد علیزاده به عنوان گروه کارگردانی و مشاور در اجرای این نمایش همکاری دارند.

شهسواری در ادامه با تاکید بر اینکه اجرای تئاتر می‌تواند تاثیر عمیق و بلند مدتی در ذهن و تفکر مخاطب داشته باشد، اظهار کرد: بهره‌مندی از قالب‌های هنری در ارائه پیام‌های درست و انتقال مفاهیم متعالی برگرفته از آموزه‌های دینی می‌تواند بسیار نقش آفرین باشد.

نویسنده و کارگردان نمایش «ایران فخر، پانته‌آ» در پایان خاطرنشان کرد: نمایش‌های میدانی همچون ایران فخر می‌تواند با جذابیت‌های شاخص خود حافظه ماندگار و جاودانی را در نقشه فرهنگی و جبهه مبارزه با تحریف حقایق و تبین مسائل با موضوعات شاخصی مانند غیرت و صلابت مردان و بانوان ایرانی در طول تاریخ، عفت و حیاء، مقاومت و ایثار، شجاعت و شهادت در اذهان تماشاگران به جای بگذارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول