اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

آیت‌الله مکارم شیرازی: خطرات فرهنگی و رفتاری متوجه زنان افزایش یافته است

یکی از مراجع تقلید در پیامی تاکید کرد: جمعیت چشمگیر زنان جامعه و اثرگذاری آنان در عرصه‌های مختلف از زندگی زناشویی و تربیت فرزندان تا حضور در عرصه‌های مختلف اجتماعی و علمی و به خصوص رشد و گسترش آن در سال‌های اخیر بر کسی پوشیده نیست و به موازات آن، خطرات فکری، فرهنگی، عقیدتی و رفتاری فزونی یافته و اقتضا می‌کند که هدایت، راهنمایی و تبلیغ در این زمینه‌ها نیز رشد مضاعفی پیدا کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی: خطرات فرهنگی و رفتاری متوجه زنان افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، پیام آیت الله ناصر مکارم شیرازی به «آیین مشترک آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ جامعه‌الزهرا(س) و حوزه‌های علمیه خواهران» که با حضور مسؤولان، شخصیت ها، علما، فضلا، مدیران، اساتید و طلاب حوزه های علمیه خواهران در تالار بیداری اسلامی در حال برگزاری است، توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین ارسطا نماینده دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی قرائت شد.

در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

و صلّی الله على سیدنا محمد و آله الطاهرین

قال رسول الله صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم: «إنَّ المَلائکَةَ لَتَضَعُ أجنِحَتَها لِطالِبِ العِلمِ حَتّى یَطَأ عَلَیها، رِضىً بِهِ».

به جاست در ابتدا، حلول ماه ربیع الأول، ماه منسوب به سرچشمه هدایت انسان‌ها حضرت ختمی مرتبت را به همه جویندگان و علم آموزان عزیز در آغاز سال تحصیلی جدید تبریک عرض نماییم و امیدوارم سال تحصیلی پیش رو سالی پربرکت همراه با پیشرفت علمی و توفیقات معنوی باشد و همه اساتید معظم و طلاب محترم در کسب علم و فضیلت موفق باشند.

مدح عالم و عالمان علاوه بر آیات کریمه قرآن مجید، در روایات نورانی اهل بیت علیهم‌السلام نیز به صورت متواتر با مضامین عالی آمده است و این کرامت و فضیلت در نگاه دین مبین، اختصاصی به مردان ندارد، بلکه برای نوع بشر از زن و مرد است؛ دانش است که شخصیت انسان را می‌سازد و روح او را تعالی می‌بخشد.

جمعیت چشمگیر زنان جامعه و اثرگذاری آنان در عرصه‌های مختلف از زندگی زناشویی و تربیت فرزندان تا حضور در عرصه‌های مختلف اجتماعی و علمی و به خصوص رشد و گسترش آن در سال‌های اخیر بر کسی پوشیده نیست و به موازات آن، خطرات فکری، فرهنگی، عقیدتی و رفتاری فزونی یافته و اقتضا می‌کند که هدایت، راهنمایی و تبلیغ در این زمینه‌ها نیز رشد مضاعفی پیدا نماید. 

اینجانب ضمن توصیه به جدیت و پشتکار خواهران محترمه طلبه در این مجموعه‌های علمی نسبت به فراگیری دروس حوزوی از ایشان توجه به فضای کنونی جامعه و تلاش برای آشنا و علاقه‌مند کردن دختران و زنان این مرز و بوم به وظایف شرعی و تبیین آموزه‌های نورانی اسلام و رفتار شایسته و هدایت به سبک زندگی صحیح و اسلامی را خواستارم.

باید توجه داشت هدف عالی و نهایی، تربیت انسان‌هاست؛ البته شرط آن حرکت در خودسازی و تربیت خویشتن است و در کنار آن، باید با دلسوزی به هدایت و کمک به دیگران پرداخت. 

در خاتمه از همه دست‌اندرکاران و متولیان این مراسم تشکر کرده و امیدوارم تلاش‌های انجام شده در این مرکز علمی و سایر مراکز علمی، اسباب رضایت صاحب العصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف را فراهم نموده و خداوند عزوجل به لطف و کرم خودش، آن را قبول فرماید.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

ناصر مکارم شیرازی

پایان پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول