اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

شهرک سینمایی، آرزوی جامعه هنری اصفهان

دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: جشنواره فیلم های کودک و نوجوان اصفهان یک رخداد فرهنگی است که نباید با جشنواره فیلم فجر مقایسه شود، ساخت شهرک سینمایی یکی از آرزوهای جامعه هنری اصفهان است که هنوز محقق نشده است.

شهرک سینمایی، آرزوی جامعه هنری اصفهان

 به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، کمال حیدری، معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در نشست صمیمی با هنرمندان اظهار کرد: رهبر انقلاب از ویژگی‌های مختلف اصفهان از جمله هنر این شهر تعریف فراوانی کردند و از زمان شروع کار، یکی از دغدغه و آرزوهایمان این بوده است که در اصفهان شهرک سینمایی داشته باشیم.

وی افزود: همدلی می‌تواند آینده را بسازد و امید است با چنین جلساتی هم‌افزایی را افزایش دهیم.

حیدری تصریح کرد: یکی از سوالات این است که آورده جشنواره فیلم کودک و نوجوان برای اصفهان چیست و امید است در این مسیر بتوانیم آینده درخشانی را بسازیم.

معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: ۳٠٠ برنامه برای محلات تعریف شده تا فیلم‌ها برای کودکان کار، کودکان سرطانی و معلولان نیز اکران شود.

میثم بکتاشیان، دبیر اجرایی جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان در این جلسه اظهار داشت: فشار مضاعفی برای جشنواره کودک و نوجوان بر دوش ما بوده است. آمادگی برای جشنواره حدود هشت ماه زمان می‌برد، اما در زمان کمتری برنامه ریزی ها انجام شد.

وی با اشاره به برگزاری ۳۵ دوره جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: ۲۳ دوره در اصفهان، تهران ۶ دوره، همدان پنج دوره و کرمان یک دوره میزبان جشنواره بوده اند.

دبیر اجرایی جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان با بیان اینکه سینما ساحل و چهارباغ برای جشنواره فعال هستند گفت: سینما سوره ویژه هنرمندان است و در کتاب‌خانه مرکزی کارگاه‌های تخصصی فیلم با حضور مهمانان بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به انتقاد هنرمندان در خصوص دستاوردهای جشنواره کودک برای اصفهان نیز گفت: سیاست گذاری انجام دادیم که به مرور زمان جشنواره فیلم کودک و نوجوان متعلق به اصفهان بماند، اگر من و کمال حیدری زودتر در سازمان مشغول می‌شدیم با حمایت شورای شهر کارها را بهتر پیش می‌بردیم.

بکتاشیان ادامه داد: زمانی می‌توانیم به خودمان افتخار کنیم که تولید داشته باشیم، در حال حاضر ۱۵ میلیارد هزینه یک فیلم است، اما با همین مبلغ می‌توانیم ۴۰ فیلم کوتاه بسازیم.

وی با بیان اینکه نباید جشنواره فیلم کودک و نوجوان را با جشنواره فیلم فجر مقایسه کرد، گفت: فیلم‌های جشنواره فجر در سینماهای تهران پخش می‌شود و مردم آن را می‌یینند، اما جشنواره فیلم کودک و نوجوان به معنای یک رخ داد فرهنگی است. ایده هفته بین‌المللی کودک و نوجوان را داریم تا جشنواره بخشی از این هفته شود.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول