اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تمرکز تلاش‌ها در لیبی برای جست‌وجوی مفقودشدگان در دریا

مسئول رسانه‌ای کمیته بحران در دولت لیبی طی گفت‌وگو با خبرنگار آناتولی گفت: با از دست دادن امید به یافتن بیش از ۱۰ هزار مفقود در خشکی، تلاش‌ها برای جست‌وجو در دریا متمرکز شده است.

تمرکز تلاش‌ها در لیبی برای جست‌وجوی مفقودشدگان در دریا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولید بوبکر» مسئول رسانه‌ای کمیته بحران در دولت لیبی امروز چهارشنبه، ۲۷سپتامبر طی گفت‌وگویی مطبوعاتی، آخرین وضعیت جست‌وجوی مفقودین سیل در کشورش را تشریح کرد.

این مقام لیبیایی در گفت‌وگو با خبرنگار «آناتولی» گفت: تلاش تیم‌های محلی و بین‌المللی پس از ۱۷ روز از جاری شدن سیل در شرق لیبی، اکنون بر دریا متمرکز شده تا مفقودینی که تعداد آن‌ها به بیش از ۱۰ هزار نفر می‌رسد، پیدا شوند.

در دهم سپتامبر جاری، یک طوفان ویرانگر چندین منطقه در لیبی را درنوردید و موجب ویرانی بزرگی در شرق این کشور شد که هزاران کشته، زخمی و مفقود برجای گذاشت.

طوفان دانیال با سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت با مقادیر بی‌سابقه‌ای از آب، موجب شکسته شدن دو سد بزرگ مربوط به دهه ۱۹۷۰ شد. شکسته شدن سدها منجر به رهاسازی میلیون‌ها متر مکعب آب شد که با قدرتی ویرانگر خانه‌های شهر درنه واقع در شمال غرب کشور که به تنهایی بین ۵۰ تا ۹۰ هزار نفر جمعیت داشت، را نابود و محله‌های شهر را به کلی ناپدید کرد.

«احمد المسماری»، سخنگوی ارتش ملی لیبی دو روز گذشته اعلام کرده بود که آمار قربانیان سیل در شهر درنه به ۴۰۲۹ نفر رسیده و تاکنون پیکر ۸۷ جان‌باخته از اتباع مصری نیز پیدا شده که برای تدفین، به مقامات قاهره تحویل داده خواهند شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول