اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

کارخانه سیمان دورود نماد مقاومت در دفاع مقدس

کارخانه سیمان دورود با توجه به ساختار و نقش مهمی که در کشور داشته اعم از سازندگی و همچنین پشتیبانی از هشت سال دفاع مقدس توانسته نام خود را با عنوان دانشگاه سیمان در کشور به ثبت برساند.

کارخانه سیمان دورود نماد مقاومت در دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از لرستان، حسن گرجی کارشناس ارشد ارتباطات در یادداشتی نوشت: صنعت سیمان یکی از حیاتی ترین صنایع کشور است و در واقع صنعتی زیربنایی است که ساخت و سازها در حوزه های مختلفی همچون راه و مسکن بدون وجود سیمان امکان پذیر نیست. از این رو در نقاط مختلف کشور در طول سالیان متمادی این صنایع ایجاد شده اند که یکی از شعبه های مهم این صنعت کارخانه سیمان دورود می باشد که با توجه به ساختار و نقش مهمی که در کشور داشته اعم از سازندگی و همچنین پشتیبانی از هشت سال دفاع مقدس توانسته نام خود را با عنوان دانشگاه سیمان در کشور به ثبت برساند.

بی‌شک کارخانه سیمان شهرستان دورود که یکی از اولین ها در کشور است که ضمن برخورداری از کیفیت و مرغوبیت بالا در محصولات خود منشا خدمات فراوانی در کشور نیز بوده است که از نمونه های این خدمات تا سیس هنرستان فنی شهید بهشتی دورود که از آن به عنوان بزرگترین هنرستان غرب کشور یاد می شود و به عنوان هنرستان ماندگار لرستان نیز معرفی شده است توانسته فارغ التحصیلان، مهندسین و تکنسین های فنی زیادی را تربیت کند و این فارغ التحصیلان منشا تحولات و خدمات زیادی در صنایع مختلف استان و شهرهای مختلف کشور شده اند.

و اما بزرگترین نقش این کارخانه مهم در واقع کمک به توسعه و عمران کشور و پشتیبانی از هشت سال دفاع مقدس بوده است که طی سال های دفاع مقدس به واسطه نزدیکی به خطوط دفاعی کشور و تولید بالای سیمان ، نقش پشتیبانی از جبهه های جنگ تحمیلی را داشت و پرسنل غیور و جان بر کف آن با وجود حملات پی در پی هواپیماهای رژیم بعث عراق که تلاش می کردند این کارخانه مهم را از چرخه تولید خارج کنند توانستند با تقدیم بیش از 60 شهید و مجروحان  زیاد خطوط تولید این کارخانه مهم واستراتژیک را  فعال نگه دارند.

رژیم بعثی عراق که متوجه نقش مهم و حیاتی این کارخانه در کشور شده بود حملات بی امان خود را با استفاده از انواع هواپیماهای پیشرفته ای که از بلوک شرق و غرب دریافت کرده بود به سمت این کارخانه و شهر دورود روانه می کرد که علاوه بر شهدای کارخانه سیمان ، درسطح شهر نیز شهدای زیادی تقدیم میهمن عزیزمان گردید ولی شهر همچنان مقاوم با اعزام رزمندگان خود در قالب گردان محرم از لشگر 57 حضرت ابوالفضل (ع) لرستان به جبهه های دفاع مقدس توانستند جواب این بمباران های مذبوحانه رژیم بعثی عراق را بدهند.

با توجه به تاریخ پرافتخار این کارخانه سیمان در کشور و جانفشانی پرسنل زحمتکش آن در دوران دفاع مقدس از مسئولان محترم کشور انتظار می رود تا توجه ویژه ای به این کارخانه و شهر دورود  که شهر مهم و صنعتی استان لرستان است داشته باشند و با ثبت این کارخانه به عنوان یکی از نمادهای مقاومت و ایثار در کشور از زحمات و دلاوری های شهدا و ایثارگران آن و مردم ولایتمدار شهرستان دورود قدردانی شود.

یکی از مهمترین کارهایی که می توان برای ادامه حیات و رونق صنعت سیمان در شهرستان دورود صورت پذیرد تسریع در اجرایی شدن فاز چهار این کارخانه در شهر دورود و تقویت صنایع جانبی همانند فولاد و چدن که در سال های قبل بوده را می توان نام برد که این کار علاوه بر اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت جوانان متخصص و جویای کار این شهر نقش مهمی در رشد و توسعه استان لرستان دارد.
انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول