اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

معاون دادستان کل کشور: امروز دولتی بی‌ابروتر و روسیاه‌تر از آمریکا وجود ندارد

معاون اول دادستان کل کشور با بیان اینکه حقوق بشر آمریکایی به معنای شناختن دشمن و اهداف اوست، تبیین خباثت های آمریکای جهانخوار برای نسل جوان را ضروری دانست.

معاون دادستان کل کشور: امروز دولتی بی‌ابروتر و روسیاه‌تر از آمریکا وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین سید محسن موسوی در دهمین نشست حقوق بشر امریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: اگر امروز برخی از جوانان و مردم معترضند یا دل در گرو آمریکا دارند به این خاطر است که خباثت‌ها و اهداف واقعی این کشور برای آنها تبیین نشده است.

وی ضمن قدردانی ار مسئولان برگزاری نشست تخصصی حقوق بشر امریکایی در حرم مطهر احمدبن موسی، افزود: دلبستگی برخی مردم به امریکا و امید بستن به او به دلیل بیان نشدن خباثت‌های آمریکای جهانخوار است و باید در چنین نشست هایی بیشتر به صورت گسترده تر اهداف و اقدمات استکبار جهانی تبیین شود.

معاون اول دادستان کل کشور گفت: امروز در بسیاری از کشورهای اروپایی نیز اجازه شناخت آمریکا به جوانان داده نمی‌شود.

موسوی ادامه داد: در کشورهای منطقه نیز دشمن شناسی وجود ندارد و اجازه برپایی برائت از مشرکان و استکبار داده نمی‌شود.

وی با اشاره به تاکید مداوم رهبر معظم انقلاب بر دشمن شناسی، گفت: جوانان ما بدانند با چه کسانی طرف هستند؛ دولتی روسیاه‌تر و بی‌آبروتر از آمریکا وجود ندارد که تاریخ ان با کشتار وحشیانه بومیان این قاره آغاز شده و ملت‌های سراسر دنیا مانند ژاپن، ویتنام، افغانستان و عراق از ظلم و کشتار آنها در امان نبوده‌اند.

معاون اول دادستان کل کشور با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب بیان کرد: ناامیدی ممنوع است چرا که ایران اسلامی در نزدیکی قله قرار دارد.

وی یادآور شد: کشورهای دنیا بسیار بر روی سخنان رهبر فرزانه جمهوری اسلامی ایران حساب می‌کنند چرا که منطبق با واقعیت سخن می گویند.

موسوی اذعان کرد: دشمن تحریم و تهدید می‌کند و همه حربه های خود را به کار می‌گیرد اما باید دانست که پیروزی ملت ایران نزدیک است و باید امیدوار بود.

مسأله تروریست حکومتی و حقوق بشر آمریکایی در جهان رسوا شده است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نیز با اشاره به جنایت های استکبار جهانی و ادعای حقوق بشر گفت: مسأله تروریست حکومتی و حقوق بشر آمریکایی در جهان رسوا شده و مشخص است.

انسیه خزعلی نیز در دهمین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی با محوریت فاجعه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز با بیان اینکه آمریکا از تروریسم دولتی حمایت و بشریت و انسانیت را تهدید می کند،گفت: تروریسم آمریکایی و صهیونیستی از هم جدا نیست و مردم آمریکا هم از این قاعده مستثنی نیستند و سالانه هزار و ۳۰۰ کودک به همین دلیل در آمریکا جان خود را از دست می‌دهند و بیش از ۵ هزار کودک نیز به همین دلیل زخمی می‌شوند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: در عراق نیز سلاح هایی با اورانیوم ضعیف شده علیه مردم این کشور توسط آمریکایی‌ها استفاده شده و ۵۰۰ هزار کودک در عراق به واسطه تحریم ها جان خود را از دست داده‌اند که این وضعیت در ایران نیز وجود دارد و بیماران بیگناه به دلیل تحریم های ظالمانه با مشکل مواجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه در افغانستان نیز آمریکایی‌ها از کودکان افغانی برای پاکسازی معابر استفاده کرده‌اند که این نوعی جنایت علیه بشریت است،گفت: در فلسطین نیز روزانه شاهد جنایات تروریسم صهیونیستی علیه کودکان،زنان و مردم بیگناه هستیم.

خزعلی با بیان اینکه در سالهای اخیر شاهد افزایش جنایات جنسیتی در جوامع غربی و آمریکایی هستیم گفت: کودکان را ترغیب می کنند که جنسیت متفاوت داشته باشند و این مسأله را از والدین خود پنهان کنند ،هر ساله هزاران کودک در آمریکا تحت جنایات جنسی قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: براساس آمار ۶۰ درصد زنان آمریکایی تحت آزار جنسیتی قرار گرفته‌اند و معضل ۸۹ درصد زنان آمریکایی ترس از تجاوز است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با طرح این پرسش که این جنایات اگر علیه بشریت نیست پس چیست؟ گفت: این جنایات قطعا نسل ها را تحت تأثیر سر قرار می دهد که همگان وظیفه داریم مقابل این رویه بایستیم.

وی اظهار کرد: ما در بخش رسانه ای بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم که همین مسأله موجب شده که دیگران توانمندی و قدرت زن ایرانی را به گونه ای دیگر معرفی کنند به نحوی وارونه این وضعیت را به جهانیان منعکس کرده‌اند.

خزعلی تاکید کرد: تلاش دارم دیگران صدای ناهنجاری از زن ایرانی به جهانیان منعکس نکنند، ما وظیفه داریم صدای حقوق خانواده در غرب و وضعیت زنان آمریکایی را در جهان فریاد بزنیم.

وی با بیان اینکه در پی وضعیتی که آمریکا ایجاد کرده خانواده مورد هجمه قرار گرفته است،افزود: بارداری دختران کم سن و سال، بازماندگی کودکان از تحصیل از معضلات جدی جامعه آمریکا است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: یک چهارم سربازان زن آمریکایی اعلام کردند که مورد تجاوز قرار گرفته اند و در مقابل مسیر زنان ایرانی با استفاده از حجاب برای دور ماندن از آزار و تعرض موجب برآشفتگی مسولان غربی و آمریکایی شده است.

وی اعلام کرد: ۳۵ میلیون خانواده آمریکایی زن سرپرست و ۵۸ درصد زنان زندانی والدین کودکان خردسال هستند و اینها نشان دهنده وضعیت اسفناکی زنان در جامعه متظاهر آمریکا و غرب است.

خزعلی با بیان اینکه مواد مخدر از طریق رسانه و فضای مجازی در غرب تبلیغ می شود،اظهار کرد: آمریکایی‌ها با زیبا جلوه دادن سقط جنین جنایت علیه بشریت را مرتکب می شوند.

وی عنوان کرد: برای حفظ حقوق خانواده و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی باید تلاشمان را بیشتر کرده و در مقابل تروریستی که خانواده را هدف قرارداده بایستیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خبرداد: ۹ کارگروه برای ترویج فرهنگ خانواده ایرانی اسلامی در دولت سیزدهم ایجاد شده که در بخش های مختلف محیط زیست، تربیت فرزندان، موفقیت، مهارت ،جمعیت، سلامت و ...برای خانواده برنامه ریزی شده که در همه استانها برای ترویج فرهنگ خانواده مطلوب این کمیته‌ها فعال خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: دشمن به دنبال زدودن هویت خانواده است و با حفظ اصالت ایرانی و اسلامی باید فرهنگ نفوذی که در جامعه ما رخنه کرده را زدوده تا سالم سازی فرهنگی در پیش داشته باشیم تا در گام دوم انقلاب به سمت تعالی خانواده گام برداریم.

ترور، واژه‌ای آشنا و دردناک برای شهروندان در شیراز است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: ترور واژه‌ای آشنا و دردناک برای شهروندان ما است به ویژه در شیراز سومین حرم اهل بیت(ع)، از نخستین سال‌های انقلاب و ترور شهید محراب تا روزگار کنونی و ترور ناجوانمردانه زوار حرم مطهر احمد بن موسی (ع)، سایه‌ شوم تروریسم را شاهد بوده‌ایم. 

زهرا یقطین ضمن پاسداشت ارزش‌های دفاع مقدس و ضرورت حضور در میدان‌های دفاع از انسانیت و ارزش‌های انسانی گفت: امروز میدان‌های ترور حرفه‌ای‌تر شده است و شاهد ترورهای فرهنگی و رسانه‌ای هستیم.

یقطین گفت: دشمنی‌ و جنگ میان انسان‌ها، به اندازه تاریخ بشر سابقه دارد، گاه زیاده‌خواهان جنگ‌افروز جنگی را به راه انداخته اند و گاه گروهی برای دفاع از یک حق وارد جنگ شده‌اند؛ این جنگ‌ها در پاره‌ای موارد ناگزیر بوده، به‌گونه‌ای که درگیر نشدن با دشمنانِ بشریت، می‌توانسته به فجایع انسانی بزرگی تبدیل و فرار از جنگ می‌توانسته به قربانی شدنِ حق و عدالت و انسانیت ختم شود.

وی ادامه داد: بنابراین ورود جبهه حق در این جنگ‌ها گاه ضرورتی غیرقابل انکار داشته‌ و به دفاع از تمام ارزش‌های انسانی ختم می‌شده‌است، اما زورسالاران تاریخ که تحمل ایستادگی در مقابل خود را نداشته‌اند، با روش‌های ناجوان‌مردانه و غیرانسانی تلاش کرده‌اند که مقاومت مخالفان خود را بشکنند.

مدیرکل اموربانوان استانداری فارس افزود: تروریسم و به‌ویژه تروریسم دولتی، در طول تاریخ برای حذف فیزیکی مخالفان استفاده شده‌است، هابیل اولین قربانی تروریسم بود و داستان قابیلیان و هابیلیان یکی از داستان‌های پر تکرار تاریخ است، ترور واژه‌ای آشنا و دردناک برای سال‌های پس از انقلاب‌اسلامی بوده به ویژه در شیراز سومین حرم آل‌الله، از نخستین سال‌های انقلاب و ترور شهید محراب تا روزگار کنونی و ترور ناجوانمردانه زوار حرم مطهر احمد بن موسی (ع)، سایه‌ شوم تروریسم را شاهد بوده‌ایم.

یقطین تصریح کرد: در زمانه‌ی امروز بیش از آن‌که ترورهای فرقه‌ای و شخصی را شاهد باشیم، با تروریسم دولتی روبرو هستیم، تروریسم با حمایت ویژه‌ی دولت‌های مستکبر، در اشکال مدرن به حیات خود ادامه می‌دهد، اما ناجوانمردانه‌ترین حالت تروریسم آن‌گاه روی می‌دهد که برای از پای درآوردن یک حاکمیت، دست به ترور بی‌گناهان زده‌ شود. ‌کودکان و زنان معمولا در جنگ‌ها حضور فعالانه‌ای ندارند، اما امنیت آنان انگیزه نیروهای نظامی در دفاع و مقابله با دشمن است، حال اگر دشمن بتواند خدشه‌ای به این امنیت وارد کند توانسته‌است روحیه حریف را خرد کند و از طرفی هم نسل آینده سربازان حریف را بدون هزینه بالا، از بین می‌برد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس، حمله‌های شیمیایی در جنگ‌های مختلف، به‌ویژه بمباران شیمیایی حلبچه و سردشت در جنگ تحمیلی را مصداق بارز تروریسم دولتی علیه زنان و کودکان دانست که به کشته شدن ۱۱۰ غیرنظامی و زخمی شدن ۸۰۰ تن دیگر منجر شد و نیز اقدامات رژیم اشغال‌گر قدس را محکوم کرد که حدود ۷۰سال است به تروریسم دولتی مشغول است که تنها در جنگ غزه بیش از هزار و ۲۰۰ نفر قربانی تروریسم دولتی رژیم اشغال‌گر شده‌اند که بخش بزرگی از آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دادند.

یقطین در ادامه گفت: تروریسم تنها صورت نظامی و کشتار ندارد، بلکه انواع دیگر تروریسم هم توسط دولت‌های ظالم علیه ملت‌های مقاوم و مستضعف به‌کار گرفته شده‌است؛ تروریسم اقتصادی با تحریم کالاهای ضروری مورد نیاز یک جامعه سعی در شکستن مقاومت آنان دارد؛ مثلا در سال‌های اخیر تحریم دارو توسط دولت‌های مدعی حقوق بشر، باعث شده‌است تا بیماران زیادی در ایران محکوم به تحمل درد و رنج ناشی از بیماری باشند.

وی اظهار کرد: اما امروز نبرد اصلی در میدان تروریسم فرهنگی است که با هدف قرار دادن تک تک افراد جامعه اسلامی، تلاش می‌کند تا از افراد بی‌اطلاع برای خود سربازگیری کند، شبکه‌های فارسی‌زبان ماهواره‌ای متعدد و رایگان مصداق بارز این نوع از تروریسم است؛ تروریسم رسانه‌ای جدید علیه جمهوری اسلامی، با هدف قرار دادن تمام ارزش‌های انسانی و خانوادگی و دینی، تلاش کرده جامعه را به فروپاشی اخلاقی برساند تا دشمنان این نظام مقدس، به زعم باطل خودشان، با کم‌ترین هزینه بزرگ‌ترین رقیب خود را از میان بردارند.

پایان پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول