اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

توسعه شهرستان پارسیان در گرو توسعه منطقه ویژه اقتصادی است

امام جمعه شهرستان پارسیان از همه سرمایه گذاران داخلی وخارجی جهت سرمایه گذاری در بهشت سرمایه گذاری یعنی منطقه ویژه اقتصادی پارسیان دعوت کرد.

توسعه شهرستان پارسیان در گرو توسعه منطقه ویژه اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از پارسیان، حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا امام جمعه جدید شهرستان پارسیان ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه، با تفسیر آیه ۱۵۹ آل عمران، اظهار داشت: پیام آیه شریفه این است که نرمش با مردم هدیه خداست و مردم داری با خشونت سازگار نیست.احکام اسلامی بر مبنای محبت با مردم شکل می‌گیرد.

وی افزود: آفرینش میوه محبت الله است اساس آموزه‌های وحیانی محبت الله است. در تربیت انسان هم محور اصلی باز محبت الله است.اولیاء خدا هم عامل ازدیاد محبت پرو ردگار هستند، اگر خداوند محبت خودش را به بنده ای چکاند هرگز حب دنیا ومال وامثال در دل او جای نمی گیرد.

امام جمعه شهرستان پارسیان بیان داشت: ما امت پیغمبریم وباید سیره او را در محبت ورزی پیش بگیریم. باید با هم مهربان باشیم همدیگر را درک و تحمل کنیم به همدیگر احترام بگذاریم امروز رسول الله این را از امتش می‌خواهد.

حجت الاسلام اسماعیل نیا یاد و خاطره فرماندهان شهید دفاع مقدس را گرامی داشت و روز آتش نشانی و ایمنی را به فعالان جان برکف در این عرصه تبریک گفت.

 رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارسیان ضمن تبریک روز سالمندان به این عزیزان، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها را آبروی جامعه و برکت خانه‌ها دانست و بیان داشت:  امر پیغمبر اسلام به احترام و تکریم بزرگترهاست.

 معاون حوزه های علمیه خواهران کشور سالروز ولادت رسول الله (ص)و امام صادق (ع)را تبریک گفت و اضافه کرد: محبت ورزی به خلق پایه تبلیغ رسول خدا واهل بیت بود و امام صادق براساس همین مبنا با دانشمندان همه مذاهب دوستی برادری و مباحثه علمی داشت به طوری که همه ائمه مذاهب اربعه اهل سنت افتخار شاگردی امام صادق می‌کنند ما نیز باید این مسیر برادری را ادامه دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر اسماعیل نیا ۱۳ مهر روز نیروی انتظامی را به پرسنل زحمتکش فراجا تبریک گفت و افزود: امید است این عزیزان با ایمان، بصیرت پاکدستی و مجاهدت شبانه روزی درجات عالیه کمالات را نصیب خود بنمایند.

امام جمعه شهرستان در ادامه بیان داشت: در هفته اول حضورم در شهرستان به توفیق الهی ضمن دیدار با اقشار و شخصیت‌های مختلف، در ۴ ، روستا ۴ مسجدشهر و دو مدرسه حاضر شدم و به گفت وگو با بخشی از مردم ودانش آموزان عزیز پرداختم.

این استاد حوزه ودانشگاه تاکید کرد: همچنین به مناسبت سال  (مهار تورم رشد تولید) بر خود وظیفه دیدم در اولین روزهای کاریم در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان حضور یابم بازدید مفصلی از بخش‌های مختلف آن داشته باشم و ضمن گفتگو با فعالان در عرصه توسعه آن منطقه از نزدیک با ظرفیت فعالیت‌های آن مجموعه ی عظیم آشنا شوم.

 وی ادامه داد: اولاً باید بگویم عزیزانی که در منطقه  انرژی بر وارسیان در راستای توسعه اقتصادی ایجاد زمینه تولید و اشتغال فعالیت می‌کنند افسران جهاد اقتصادی هستند.

پارسیان با سرعت زیاد در حال صنعتی شدن است

امام جمعه شهرستان پارسیان گفت: ثانیاً شهرستان پارسیان با سرعت زیاد در مسیر تبدیل شدن به شهرستانی صنعتی و تولیدی است طبعاً باید انتخاب مسئولان و اخذ تصمیمات همه و همه متناسب با این رشد و توسعه باشد و ثالثاً در منطقه اقتصادی پارسیان خصوصاً در چند سال اخیر کارهای خیلی خوبی انجام شده است زیرسازی‌های استقرار پتروشیمی‌ها ،شرکت فولاد، آب شیرین کن، اسکله، گمرک، اداره بندر، صادرات و واردات و ده‌ها کارگاه خرد و درشت دیگر در حال نهایی شدن است.

 حجت الاسلام اسماعیل نیا گفت: سال گذشته بیش از ۱۰۰۰ نفر و امسال هم همان تعداد اشتغال زایی انجام شده و خواهد شد و در صورت بهره‌برداری از تاسیسات اشاره شده شاهد توسعه شهرستان و ایجاد اشتغال انبوه خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: جذب سرمایه‌گذار برای احداث پروژه‌های تولیدی خصوصاً پتروشیمی و صنایع وابسته به آن با توجه به نزدیکی این منطقه به عسلویه و سهل الوصول بودن خوراک مورد نیاز،  باید در اولویت اول و دغدغه همگان باشد.

سرمایه گذاری در منطقه ویژه پارسیان باعث رشد کشور می شود

امام جمعه شهرستان پارسیان افزود: از همین تریبون از همه سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی خصوصاً هم استانی‌ها به شهرستان‌های همجوار که در دیگر جاها در داخل و خارج کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند دعوت می‌کنم فرصت سرمایه‌گذاری در این منطقه که بهشت سرمایه‌گذاری است را از دست ندهند و آنها را به بازدید میدانی از این ظرفیت عظیم دعوت می‌کنم.

این استاد دانشگاه یادآور شد: کارهای بسیار عظیمی انجام شده که انسان پویایی و نشاط کاری را در آن مجموعه به خوبی می‌بیند.

 امام جمعه شهرستان در پایان این بخش افزود: در یک کلام توسعه و رشد همه جانبه شهرستان پارسیان در گرو اهتمام همه مسئولان و همراهی همه مردم با منطقه ویژه اقتصادی برای تکمیل هرچه سریع‌تر پروژه‌ها می‌باشد.

اسماعیل نیا افزود: البته مردم شریف انتظارات به حقی  همانند اولویت دادن اشتغال به جوانان شهرستان، انجام مسئولیت‌های اجتماعی و پیگیری نیازهای اصلی شهرها و روستاهای شهرستان دارند که بحمدالله تا حدود زیادی منطقه ویژه اقتصادی در این زمینه‌ها ورود کرده و امید است در تعامل سازنده و روابط برادرانه شاهد افزایش خدمات منطقه ویژه به مردم شریف باشیم.

بارش های سیل آسا نزدیک است

 حجت الاسلام اسماعیل نیا در پایان ضمن یادآوری نزدیک بودن فصل بارش‌های سیل‌آسای منطقه بیان داشت: متاسفانه تاکنون چندین بار سیل خسارت سنگینی را به پارسیان و برخی روستاها وارد آورده است احداث سیل‌بند اصولی و اجرای طرح کنترل سیل از ضروریات است و مردم از همه مسئولان اعم از فرماندار شهردار مدیرعامل منطقه ، آب منطقه ای و تمامی دست‌اندرکاران محترم انتظار دارند این مسئله را در اولویت چند فوریتی خود قرار دهند تا خدای نخواسته امسال مجدداً شاهدوارد شدن خسارت سیل به مردم نباشیم، البته مسئولان مربوطه اخیرا جلسه خوبی برگزار وتصمیماتی گرفته اند که فقط سرعت عمل و از اولویت خارج نشدن این کار مورد انتظار است.

انتهای پیام/۸۸۰۲۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول