اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

میز دانشجو| ترم آخر چند واحد می‌توان اخذ کرد؟

میز دانشجو در این قسمت شرایط اخذ واحد در ترم آخر دانشگاه آزاد را بیان می‌کند.

میز دانشجو|  ترم آخر چند واحد می‌توان اخذ کرد؟

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس ـ  برای دانشجویان اهمیت دارد که بدانند در ترم آخر چند واحد می‌توانند بردارند، میز دانشجو در این قسمت شرایط اخذ واحد در ترم آخر دانشگاه آزاد را بیان می‌کند.

بر اساس آیین نامه دانشگاه آزاد اسلامی سقف مجاز تعداد واحد در هر ترم برای دانشجویان، ۲۰ واحد است و فقط در صورتی که دانشجو ترم آخر باشد یا معدل الف باشد، می‌تواند تا ۲۴ واحد دریافت کند.

در زمانی که هنوز نمرات دانشجو به‌طور کامل وارد نشده است و هنوز معدل الف بود دانشجو مشخص نیست باید ۲۰ واحد برداشته و زمانی که تمام نمرات وارد شد می‌تواند ۲۴ واحد بردارد.

در صورتی که همه نمرات دانشجو وارد شده است و معدل الف است، اما سامانه آموزشیار اجازه دریافت بیش از ۲۰ واحد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نمی‌دهد. دانشجو باید به قسمت آموزش مراجعه و اجازه دریافت ۲۴ واحد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بگیرند.

همچنین کف مجاز تعداد واحد در هر ترم برای دانشجویان دوره‌های تمام وقت ۱۲ واحد، دانشجویان پاره‌وقت ۱۰ واحد و آموزش معلمین ۸ واحد است.

دانشجویی که میانگین نمراتش کمتر از ۱۲ باشد «مشروط» محسوب می‌شود و برای ترم بعد، حق انتخاب بیش از ۱۴ واحد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ندارد. (به جز دانشجویان ترم آخر)

مسؤولیت انتخاب واحد و رعایت قوانین آموزشی، به عهده دانشجو است. در صورت عدم رعایت قوانین، امکان حذف واحدهای اشتباه بدون باز پرداخت شهریه، توسط آموزش در هر زمانی (قبل از امتحانات یا هنگام فراغت از تحصیل) وجود دارد.

تعداد واحدهای درسی انتخابی دانشجویان طرح آموزش معلمان در یک ترم تحصیلی اعم از نیم‌سال اول و دوم و یا دوره تابستان، جز در مواردی که واحد دانشگاهی نتواند درس ارائه کند یا به دلیل رعایت پیش نیازها امکان دریافت واحد درسی میسر نشود، نباید از ۸ واحد کمتر باشد، مگر در آخرین ترم تحصیلی که دانشجو با کمتر از ۸ واحد فارغ‌التحصیل می‌شود.

حداکثر واحدهای درسی انتخابی در هر یک از نیم‌سال‌های اول و دوم ۱۵ واحد و در ترم تابستان ۱۲ واحد درسی می‌باشد. مشروط بر اینکه تعداد واحدهای درسی دریافت شده توسط دانشجو در یک سال از ۴۰ واحد تجاوز نکند.

در واحدهای دانشگاهی که ترم تابستان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دایر ندارند در هر یک از نیم‌سال‌های اول و دوم ۱۷ واحد درسی ارائه می‌شود.

در صورتی که دانشجو برای فراغت از تحصیل حداکثر ۲۴ واحد درسی باقیمانده داشته باشد حتی اگر ترم قبل مشروط شده باشد با موافقت گروه آموزشی ذی‌ربط می‌تواند تمام واحدهای درسی باقیمانده را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ولو اینکه در بین آنها دروس پیش نیاز وجود داشته باشد در یک نیم‌سال (نه در دوره تابستان) انتخاب کنند.

دانشجویی که به صورت مشروط نام نویسی می‌کند جز در آخرین نیم‌سال تحصیلی حق انتخاب بیش از ۱۰ واحد درسی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در آن نیم‌سال ندارد.

در صورتی که دانشجو برای فراعت از تحصیل حداکثر ۲۴ واحد درسی باقی مانده داشته باشد حتی اگر ترم قبل مشروط شده باشد با موافقت گروه آموزشی ذی‌ربط می‌تواند تمام واحدهای درسی باقی مانده را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ولو ایکه در بین آن‌ها دروس پیش نیاز وجود داشته باشد در یک نیم‌سال (نه در دوره تابستان) انتخاب کنند.

دانشجویی که به صورت مشروط نام نویسی می‌کند جز آخرین نیمسال تحصیلی حق انتخاب بیش از ۱۰ واحد درسی را در آن نیمسال ندارد.

در صورتی که دانشجو برای فلاغت از تحصیل حداکثر ۲۴ واحد درسی باقیمانده داشته باشد حتی اگر ترم قبل مشروط شده باشد باید با موافقت گروه آموزشی خود تمام واحدهای درسی باقی مانده را ولو اینکه در بیت آن‌ها دروس پیش نیاز وجود داشته باشد، در یک نیمسال انتخاب کند.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول