اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

شیخ نعیم قاسم: وحدت مسلمانان باعث شد محور مقاومت شکل منطقی به خود بگیرد

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله گفت: از نتایج و دستاوردهای ناشی از وحدت اسلامی این است که باعث شده مقاومت شکل منطقی به خود بگیرد.

شیخ نعیم قاسم: وحدت مسلمانان باعث شد محور مقاومت شکل منطقی به خود بگیرد

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس، افتتاحیه سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی امروز یکشنبه ۹ مهرماه با حضور شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.

شیخ نعیم قاسم در این کنفرانس از ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و حمید شهریاری دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، بخاطر تلاش‌های فراوانی که در رابطه با همکاری‌های اسلامی برای دستیابی به ارزش‌های اسلامی انجام می‌دهند تشکر کرده و گفت: سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، من را مکلف کرد به اینجا بیایم و حامل سلام‌ها و درودهای ایشان به شما باشم.

معاون دبیرکل حزب‌الله در ادامه به حفظ مکارم اخلاقی و تحصیل ارزش‌های والای اسلامی تأکید کرد و اعلام کرد: ۴ موضوع اساسی برای تبلور بخشیدن به همکاری‌های اسلامی لازم است. یکی از مهم‌ترین موارد آن «وحدت اسلامی» است. باید در جهت وحدت علمی تلاش بسیاری داشته باشیم و این ارزش اسلامی را به عنوان یکی از مهم‌ترین ارزش‌ها در نظر بگیریم. همچنین باید تلاش کنیم در جوامع خود روحیه وحدت‌بخش داشته باشیم و به کشورهای بزرگ اسلامی، سازمان ملل و دیکر کشورها، اهمیت ارزش‌های واقعی انسانی را نشان دهیم.

وی در ادامه علت تأکید خود بر شکل‌دهی وحدت اسلامی را بیان کرد: وحدت اسلامی یک حداقل و یک حداکثر دارد. حداقل آن این است که کشورها، سازمان‌ها و نهادهای ما در کنار همددیگر قرار بگیرند. یادمان باشد که امام خمینی(ره) همواره تأکیدشان بر این بود که باید وحدت در میان همه امت‌های اسلامی به وجود بیاید و هیچ فرقی میان برادران شیعه و اهل تسنن نیست.

نعیم قاسم ضمن ذکر اینکه حدود یک میلیارد مسلمان در دنیا وجود دارند که امکانت فراوانی در اختیار آن‌هاست، تصریح کرد: باید مسئله فلسطین را به عنوان یک مسئله اصلی در نظر بگیریم و به همه اعلام کنیم که اشغال فلسطین، اشغال سرزمین همه مسلمانان است؛ لذا همه مسلمانان باید بخواهند در مقابل دشمن صهیونیستی بایستند. مسلمانان باید احساس کنند احقاق حقوق مردم فلسطین به همه مربوط است.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه توضیح داد: رهبر معظم انقلاب هم تأکید کردند که مسئله حقوق فلسطینی‌ها هرگز از طرف سازمان‌های بین‌المللی محقق نمی‌شود؛ بلکه مقاومت و پایداری مردم فلسطین می‌تواند این راه را هموار کند.

وی اعلام کرد: باید تلاش کنیم با همدیگر همکاری کرده و در زمینه نظامی و تحکیم مقاومت مردم فلسطین تلاش کنیم. ما باید با تقویت امکانات خودمان بتوانیم در برابر دشمنانمان بایستیم.

شیخ نعیم به تجربه ایرانیان در دفاع از نظام جمهوری ابسامی و مستضعفان جهان اشاره کرد و افزود: باید این کار ایرانیان را الگو قرار داده و با تیکه بر این مسائل که جمهوری اسلامی ایران توانسته از طریق آن کمک‌های فراوانی به امت‌ها در دنیا بکند، پیش برویم. همچنین می‌توانیم مقاومت‌هایی که در جبهه مقاومت اتفاق افتاده، نظیر سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ که لبنان توانست در برابر تهاجم صهیونیستی‌ها بایستد، مقاومت کند و پیروز شود را الگو قرار دهیم.

معاون دبیرکل حزب‌الله اظهار داشت: از نتایج و دستاوردهای ناشی از وحدت اسلامی این است که باعث شده مقاومت شکلی منطقی به خود بگیرد. باید در مقابل حرکت‌های تعصبی و خطرناک برای امت اسلامی بایستیم.

وی در پایان اعلام کرد: امیدواریم کشورهای اسلامی بتوانند از طریق این همکاری، دستاوردهای بسیار خوبی در آینده داشته باشند. همچنین امیدواریم مقاومت لبنان بتواند به کردم فلسطین کمک کند تا سرزمین خود را آزاد کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول