اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

خادمان پیاده‌روی اربعین حسینی در شهرری تجلیل شدند

آیین تجلیل از موکب داران و خادمان پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در شهرری برگزار و از زحمات و میزبانی شایسته آن‌ها تقدیر به عمل آمد.

خادمان پیاده‌روی اربعین حسینی در شهرری تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، آیین تجلیل از خادمان پیاده‌روی اربعین حسینی در شهرری عصر امروز با حضور امام‌جمعه شهرری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری و سایر مسؤولان شهرستانی و همچنین موکب داران و خادمان پیاده‌روی جاماندگان اربعین در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار و از زحمات و میزبانی شایسته آن‌ها تقدیر به عمل آمد.

ستاد دائمی پیاده‌روی جاماندگان اربعین در شهرستان ری تشکیل شد

محمد بشارت سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری در این آیین با اشاره به استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه‌های شهرستان ری برای برگزاری مراسم جاماندگان اربعین حسینی اظهار کرد: پیاده‌روی جاماندگان و دلدادگان حسینی در شهرستان ری با همراهی خوب دستگاه‌های امنیتی اعم از سپاه، فراجا، دستگاه قضایی و امدادی برگزار شد.

وی افزود: آسیب‌شناسی کمبودها و ظرفیت‌های پیاده‌روی اربعین در شهرستان ری انجام و برای نخستین بار ستاد دائمی آئین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی (ع) در سطح شهرستان ری تشکیل شد.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری با بیان اینکه بیش از 230 موکب در شهرری به زائران خدمات‌رسانی کردند گفت: با توجه به اطلاعاتی که از سال گذشته به دست آمده 12 کمیته با همکاری ادرات و دستگاه‌ها در راستای تقسیمات خدمات دهی تشکیل شد.

بشارت ادامه داد: موکب داران برای برگزاری هرچه بهتر میزبانی از زائران حضرت عبدالعظیم(ع) بدون هیچ چشم داشتی حاضر شدند و رسانه‌ها با حضور مستمر خود شکوه این راهپیمایی را که دومین راهپیمایی بزرگ دنیا از نظر حضور جمعیت است به تصویر کشیدند.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری ضمن قدردانی از زحمات موکب داران خاطرنشان کرد: سندی در زمینه آسیب‌ها، مشکلات، ظرفیت‌ها و نحوه خدمات دهی در پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی تدوین شد که برای سال‌های آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی از نظر کمیت و کیفیت بی‌نظیر بود

سردار احمد ذوالقدر فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) در این آیین با اشاره به برگزاری باشکوه پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین در قبله تهران یکی از ماندگارترین صحنه‌های عزاداری بود و فرصت مغتنمی برای ساکنان شهرستان ری و همه دستگاه‌های اداری، تبلیغی، فرهنگی و هنری است.

وی افزود: این حرکت عظیم و این پیاده‌روی به لحاظ کمیت و کیفیت بی‌نظیر بود و هیچ زبان، بیان و کلامی امکان قدردانی از این حضور ارزشمند را ندارد.

فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) در ادامه گفت: سال گذشته در حوزه حمل و نقل و بازگشت زائران به شهرستان‌های قرچک و ورامین مشکلاتی وجود داشت که امسال برطرف شده بود.

 

برنامه‌ریزی‌ برای بهبود خدمات‌دهی در اربعین سال آینده انجام گرفت

حجت‌الاسلام سید علی قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با اشاره به اقدامات صورت گرفته در پذیرایی از زائران سیدالکریم (ع) اظهار کرد: در طول تاریخ مخالفت‌های زیادی با حضور مردم برای عزاداری امام حسین(ع) و به ویژه اربعین انجام می‌شد و صدام مقابله زیادی کرد تا راهپیمایی اربعین برگزار نشود اما در حال حاضر سیل عظیمی از جمعیت راهی زیارت حضرت امام حسین(ع) می‌شوند.

وی افزود: مردم ما بسیار خوب و شایسته هستند و هیچ‌کس مانند امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری عظمت مردم را به‌خوبی درک نکرده است؛ همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در زمان فتنه و ناآرامی‌ها با درایت و شهامت به مسئله ورود کرد و این موضوع مدیریت شد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در ادامه گفت: کشور ما از نظر منابع طبیعی بسیار غنی است و استعدادها و ظرفیت‌های درخشانی نیز داریم که افتخارات زیادی را برای کشور ما رقم زدند.

حجت‌الاسلام قاضی عسکر در پایان خاطرنشان کرد: آسیب‌شناسی‌های اربعین برای سال آینده از حالا انجام و برنامه‌ریزی‌هایی برای بهبود خدمات‌دهی در سال آینده صورت گرفته است.

گفتنی است در پایان این مراسم از تمامی موکب داران و خادمان پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول