اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

جایزه مصطفی، الگویی برای جهانیان است

مدیر بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) با بیان اینکه جایزه مصطفی ظرفیت علمی خود را برای پیشرفت در اختیار دیگران می‌گذارد گفت: ظرفیت این بنیاد متعلق به همه مراکز علمی جهان اسلام است و افراد می‌توانند بر اساس علاقه خود از آن استفاده کنند.

جایزه مصطفی، الگویی برای جهانیان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی صفاری‌نیا، دبیر پنجمین دوره علم و فناوری مصطفی(ص) و مدیر بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص)، در آیین اختتامیه پنجمین دوره رویداد جایزه مصطفی(ص) در مجموعه تاریخی چهلستون اصفهان ضمن خیرمقدم به مهمانان اظهار کرد: حضور شما در این مراسم احترام به علم و اهمیت دادن به کسانی است که برای رفاه بشریت با نیت الهی تلاش می‌کنند که فرزندان ما بتوانند مسیر علم را بپیمایند.

وی از خیرین، واقفین و عوامل اجرایی برای برگزاری این جایزه تشکر کرد و گفت: بنیاد علم و فناوری خود را برای هم‌افزایی بین دانشمندان جهان اسلام قرار داده تا با اشتراک مساعی نقش آفرین در پیشرفت علم و فناوری جهان اسلام باشد، در طول ۱۰ سال فعالیت این بنیاد فعالیت‌های مختلف علمی دانش‌آموزی و دانشجویی تدارک دیده شده است.

دبیر پنجمین دوره علم و فناوری مصطفی(ص) تأکید کرد: ظرفیت این بنیاد متعلق به همه مراکز علمی جهان اسلام است و افراد می‌توانند به نسبت علاقه خود از آن استفاده کند امید است جایزه مصطفی الگویی برای جهانیان شود که چگونه علم ظرفیت خود را برای پیشرفت در اختیار دیگران می‌گذارد.

جایزه مصطفی راه صحیح جستجوگری برای نسل‌های آینده

علی‌اکبر صالحی، قائم مقام فرهنگستان علوم و دبیر علمی پنجمین دوره جایزه مصطفی هم در این مراسم اظهار کرد: امروز گرد هم آمده‌ایم تا از برخی دستاوردهای برجسته در علم و فناوری تقدیر کنیم که قدمی موثر در پیشبرد دانسته‌های بشری است، علم سنگ بنای پیشرفت است و دانشمندان و پژوهشگران و مبتکران زندگی خود را به پیشبرد مرزهای دانش اختصاص داده‌اند.

وی گفت: افتخار می‌کنیم که امروز میزبان تعدادی از این عزیزان هستیم، با تجلیل از برگزیدگان جایزه مصطفی نه تنها از دستاوردهای آنها بلکه از تلاش مشترک مجموعه از افراد بی‌شماری که در تحقق آن دستاوردها نقش داشته‌اند و نام آنها را سربازان گمنام علم می‌نامیم تقدیر کنیم.

صالحی رشد علم و فناوری را در گرو تلاش دانشمندان سراسر جهان دانست و گفت: دانشمندان برگزیده امروز هر کدام از گوشه‌ای از جهان آمده‌اند، علم توانایی تغییر زندگی‌ها و شکل دادن سیاست‌ها دارد و آینده بهتری را ایجاد می‌کند، بنابراین باید در تحقیق و آموزش سرمایه‌گذاری کنیم.

دبیر علمی پنجمین دوره جایزه مصطفی با بیان اینکه برگزاری جایزه مصطفی، راه صحیح جستجوگری را به نسل‌های بعد نشان می‌دهد خاطرنشان کرد: هرکدام از ما توانایی بزرگ درون خود نهفته داریم و باید آن را به کار گیریم.

وی گفت: جایزه مصطفی در طول عمر ده ساله خویش تلاش کرده تا جای ممکن سهمی در این نهضت شریف داشته باشد.

صالحی افزود: گروه‌های داوری براساس شاخص‌های ارزیابی مصوب نسبت به دریافت آثار اقدام کردند.
دبیر علمی پنجمین دوره جایزه مصطفی پیشرو بودن اثر، ماندگاری و کاربردهای موثر را ازجمله شاخص‌های ارزیابی اعلام کرد و گفت: دامنه نفوذ اثر در گستره مرزهای دانش و تاثیر آن بر جامعه و پاسخگویی به نیازهای علمی و حل مسائل اجتماعی نیز بررسی شد.

وی با بیان اینکه آثار دریافت شده شامل ۴۷۰ پرونده در حوزه علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، ۶۴۰ پرونده علم و فناوری زیستی و پزشکی و ۱۵۰۳ پرونده علوم پایه و مهندسی و فناوری نانو بوده است، گفت: در هفت مرحله غربالگری علمی آثار توسط کمیته داوری در طول یک سال و نیم، ۱۴۸ اثر برتر مورد ارزیابی ۲۴۶ داور بین‌المللی قرار گرفت و در نهایت ۵ برگزیده انتخاب شدند که مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

صالحی با تقدیر از تلاش داوران این دوره که ارزیابی آثار نزدیک به دو سال وقت آنها را گرفت، تاکید کرد: به برگزیدگان جایزه مصطفی تبریک میگویم، تبریک ما برای تلاش بی‌نظیر آنهاست.
پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول