اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برپایی نمایشگاه بین‌المللی «کتاب دوشنبه» + تصاویر

یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی «کتاب دوشنبه» با حضور مقامات، شخصیت‌های ادبی، علمی و فرهنگی تاجیکستان و همچنین سفیران کشورهای خارجی افتتاح شد.

برپایی نمایشگاه بین‌المللی «کتاب دوشنبه» + تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در مراسم افتتاح یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی «کتاب دوشنبه» که در محل آثارخانه ملی تاجیکستان دایر شد، «محی‌الدین پنجشنبه‌زاده» دستیار رئیس جمهور تاجیکستان در امور رشد اجتماعی و روابط عمومی و «دولت صفر» معاون وزیر فرهنگ سخنرانی و بر اهمیت برگزاری نمایشگاه بین‌المللی «کتاب دوشنبه» در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، افزایش غنای معنوی در جامعه، توسعه روابط فرهنگی و همچنین ارتقاء سطح تعاملات میان ناشران کشورهای مختلف تاکید کردند.

همچنین گفته شد که به مناسبت اعلام شدن سال 2023 به عنوان سال زبان روسی در کشورهای مستقل همسود، هیئت ناشران روسیه در این نمایشگاه به عنوان مهمان افتخاری شرکت دارند.

همچنین اعلام شد که وزارت فرهنگ تاجیکستان تصمیم گرفته است همه‌ساله برای شرکت در این نمایشگاه به عنوان مهمان افتخاری از ناشران یکی از کشورهای دوست دعوت خواهد کرد.

در این نمایشگاه در ردیف حدود 20 ناشر تاجیک، همچنین ناشرانی از کشورهای روسیه، جمهوری اسلامی ایران، بلاروس، ازبکستان، ترکمنستان، هند و ترکیه آثار ادبی و علمی تازه‌ انتشار‌یافته خود را به نمایش گذاشتند.

معاون وزیر فرهنگ تاجیکستان و جمعی از سفیران کشورهای خارجی از جمله برگزار شد.

شایان ذکر است که در این نمایشگاه، خانه کتاب و ادبیات ایران با عرضه 800 عنوان کتاب در موضوعات مختلف و از جمله ادبیات کلاسیک و معاصر، شعر، داستان و کتاب‌های مرتبط با پیامبر اعظم (ص) شرکت دارد که مورد استقبال گرم بازدیدکنندگان قرار گرفت.

«علیرضا حقیقیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در مراسم افتتاح این نمایشگاه شرکت و از غرفه‌های آن بازدید کرد.

قرار است در چارچوب این نمایشگاه یک همایش علمی با حضور دانشمندان، محققان و ناشران کشورهای شرکت‌کننده دایر شده و همچنین مهمانان از مراکز علمی، فرهنگی و دانشگاهی تاجیکستان بازدید کنند.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول