اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

جنگ داخلی سودان؛ ۲۰ غیرنظامی دیگر قربانی شدند

رسانه‌های سودانی اعلام کردند که در پی تشدید حملات ارتش این کشور، نیروهای پشتیبانی سریع هم یک مرکز پزشکی را هدف قرار دادند که منجر به قربانی شدن ۲۰ غیرنظامی شد.

جنگ داخلی سودان؛ ۲۰ غیرنظامی دیگر قربانی شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های سودانی امروز، چهارشنبه چهارم اکتبر گزارش دادند که بیش از ۲۰ غیرنظامی طی روز گذشته در شمال خارطوم در نتیجه حملات متقابل ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع قربانی شدند.

طبق گزارش شبکه خبری «روسیا الیوم»، رسانه‌های سودانی اعلام کردند که بیش از ۲۰ غیرنظامی در نتیجه بمباران یک مرکز پزشکی وابسته به مسجدی در محله الاحامده در منطقه السامراب توسط نیروهای پشتیبانی سریع کشته شدند.

خبرنگار روسیا الیوم در ادامه گزارش داد: ارتش صبح امروز چهارشنبه، مواضع متعلق به نیروهای پشتیبانی سریع در محله جبره، در مجاورت منطقه نظامی الشجره، واقع در جنوب خارطوم را بمباران کرد.

براساس این گزارش، نیروی هوایی ارتش سودان امروز به اهداف نظامی متعلق به نیروهای پشتیبانی سریع در دو نقطه حمله کرده است؛ منطقه نظامی الشجره و منطقه المجاهدین در جنوب شرقی خارطوم.

ارتش سودان به بمباران سایر مواضع نیروهای پشتیبانی سریع در منطقه المقرن، نزدیک بازار عربی در مرکز خارطوم نیز اشاره کرده و خبر داد که حملات علیه این نظامیان متمرد را ادامه می‌دهد.

روسیا الیوم در گزارشش نوشت: این مناطق به دلیل مجاورت با تعدادی از مقرهای دولتی، مراکز اقتصادی و همچنین اتصال به بخشی از ورودی‌های شهری، پل‌های راهبردی خارطوم و عمران به صحنه درگیری دائمی بین دو طرف تبدیل شده است.

ارتش سودان روز گذشته، سه‌شنبه سوم اکتبر با اعلام این خبر که حملات خود را علیه مواضع نیروهای پشتیبانی سریع در خارطوم با استفاده از پهپاد تشدید کرده است، گزارش داد: پهپادهای ارتش در حال بمباران اهداف و مواضع پشتیبانی سریع در شرق نیل هستند و اطراف منطقه را دود غلیظ فرا گرفته است.

منطقه دارفور در شهر نیالا نیز شب‌های گذشته شاهد درگیری‌هایی در مجاورت ستاد ارتش در مرکز شهر با استفاده از انواع سلاح‌ها و همچنین حملات توپخانه‌ای به سمت شمال شهر بود.

منابع خبری از سودان این هفته گزارش دادند که هزاران سودانی پس از تشدید حملات نیروهای پشتیبانی سریع در جنگ با ارتش از شهر وادآشنا در جنوبی سودان گریخته‌‌اند و میلون‌ها نفر از شهروندان این کشور در خطر قحطی قرار داده‌اند.

«عبدالفتاح البرهان»، رئیس شورای حاکمیت انتقالی و فرمانده ارتش سودان، روز یک‌شنبه، اول اکتبر درباره دلایل آغاز بحران داخلی در این کشور صحبت کرده و گفته بود: آنچه در ۱۵ آوریل گذشته رخ داد، نتیجه جاه‌طلبی‌های دو نفر و یک گروه خاص بود که با هدف بلعیدن دولت سودان انجام شد.

رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان از ابتدای هفته جاری تاکید کرده بود که ارتش این کشور به تلاش برای پایان دادن به این بحران، چه از طریق صلح و چه با جنگ ادامه خواهد داد؛ حقایق زیادی وجود دارد که در زمان مناسب آشکار خواهد شد.

البرهان پیش از اعلام اراده‌اش برای پایان دادن به جنگ داخلی، و طی مصاحبه با شبکه «بی‌بی‌سی» گفته بود در صورتی که حمیدتی، فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع به محافظت از جان غیرنظامیان پایبند باشد، با او دیدار کرده و وارد مذاکره خواهد شد.

سودان از ۱۵ آوریل تاکنون شاهد نبردها و درگیری‌هایی بین ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بوده که این بحران علاوه بر آسیب‌های اقتصادی و امنیتی، صدها کشته و زخمی در داخل داشته و موجب آوارگی ده‌ها هزار نفر در خارج از سودان شده است.

بر اساس گزارش‌ها، جنگ بین عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان و «محمد حمدان دقلو» معاون سابق او و فرمانده نیروهای پشتیبانی که پانزدهم  آوریل آغاز شد، تاکنون نزدیک به ۷۵۰۰ کشته برجای گذاشته است.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول