اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

زلنسکی: تلاش می‌کنیم قبل از زمستان سامانه‌های دفاع هوایی بیشتری داشته باشیم

رئیس جمهور اوکراین از شرکای خود خواست نسبت به تامین سامانه‌های پدافند هوایی تا قبل از زمستان دست به کار شوند.

زلنسکی: تلاش می‌کنیم قبل از زمستان سامانه‌های دفاع هوایی بیشتری داشته باشیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس جمهور اوکراین چهارشنبه شب به وقت تهران از شرکای خود در مورد تامین سامانه‌های پدافند هوایی برای مقابله با نیروی هوایی روسیه کمک خواست.

به گزارش وبگاه اوکراین «پراودا»، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در سخنرانی گفت که اوکراین اکنون منتظر تصمیمات مشخص شرکای خود در مورد تامین سامانه‌های پدافند هوایی قبل از زمستان است.

وی اظهار داشت: «ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا قبل از زمستان سامانه‌های دفاع هوایی بیشتری داشته باشیم و در حال حاضر منتظر تصمیمات خاصی از سوی شرکای خود هستیم.»

چندی قبل، سخنگوی فرماندهی نیروی هوایی اوکراین ر گفت که حمله شبانه روسیه با پهپادهای کامیکازه، موشک‌های «اسکندر» و «خا-۵۹» به طور قابل توجهی با حملات قبلی متفاوت است.

«یوری ایحنات» سخنگوی فرماندهی نیروی هوایی اوکراین به حضور پهپادهای شناسایی روسیه برای جمع آوری اطلاعات اشاره کرد و گفت، ۳۸ پهپاد روسیه از دو جهت در ساعات اولیه سه شنبه به اوکراین حمله کردند.   وی گفت:«روسیه در تلاش است تا پدافند هوایی ما را برای ضربه زدن به اهداف دچار اشتباه کند.»

هفته نامه  آمریکایی «نیوزویک»  نیز نوشت که نیروهای روسیه برای اولین بار با استفاده از جنگنده بمب افکن  «سوخو-۳۴» موشک هایپرسونیک «کینژال»  به سمت اوکراین شلیک کردند. این رویداد می‌تواند نشان دهنده تغییر تاکتیکی در نحوه استفاده روسیه از نیروی هوایی خود در جنگ باشد.

«سیدارث کاوشال» تحلیلگر اندیشکده انگلیسی «روسی»  بر این بارور است که استفاده کینژال توسط سوخو-۳۴ برای ارتش روسیه یک گام منطقی است.

کاوشال به نیوزویک گفت، این باعث می‌شود جنگنده‌های میگ-۳۱ آزادانه به عنوان رهگیر در خط مقدم عمل کنند. رادارهای دوربرد این جنگنده  برای روس‌ها به عنوان ابزاری برای دور نگه داشتن هواپیماهای اوکراینی مفید بوده است و سامانه راداری میگ-۳۱ می‌تواند موشک‌های کروز را شناسایی کند.

سوخو-۳۴ برای حملات تاکتیکی علیه اهداف زمینی و دریایی دشمن در روز و شب، انواع شرایط آب و هوایی طراحی شده و مجهز به سامانه جنگال است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول