اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

زلنسکی: اوکراین پیشنهادات ویژه‌‌ای برای امنیت اروپا دارد

رئیس‌جمهور اوکراین گفته است که اوکراین برای تقویت معماری امنیتی اروپا پیشنهادات ویژه‌ای را در اختیار دارد.

زلنسکی: اوکراین پیشنهادات ویژه‌‌ای برای امنیت اروپا دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین که امروز (پنجشنبه) برای شرکت در نشست جامعه سیاسی اروپا وارد شهر «گرانادا» اسپانیا شده است، در شبکه اجتماعی «ایکس» گفت که اوکراین پیشنهادات ویژه‌ای برای تضمین امنیت و ثبات اروپا دارد.

رئیس‌جمهور اوکراین در شبکه اجتماعی ایکس تصریح کرد: «هدف مشترک ما، تضمین امنیت و ثبات خانه مشترک اروپایی‌امان است. ما به همراه شرکای خود برای تقویت معماری امنیتی اروپا به خصوص امنیت منطقه‌ای همکاری می‌کنیم. اوکراین پیشنهادات چشمگیری در این خصوص دارد».

وی ادامه داد: «ما توجه ویژه‌ای به منطقه دریای سیاه و تلاش‌های مشترک ما برای تقویت امنیت غذایی جهان و آزادی عبور و مرور کشتی‌ها داریم».

بر اساس گزارش وبگاه «اینکوایرر»، نشست جامعه سیاسی اروپا با هدف تقویت همکاری در بین بیش از 40 کشور بوده که پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین شکل گرفته است.

طبق این گزارش، قرار است در نشست رهبران اروپا در گرانادا، حمایت‌های طولانی‌مدت اروپا به اوکراین تضمین شود زیرا «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده ابراز نگرانی کرده است که درگیری‌های داخلی جمهوری‌خواهان در کنگره می‌تواند به سیاست آمریکا در تداوم کمک‌رسانی به کی‌یف لطمه وارد کند.

زلنسکی در ادامه پیام خود تصریح کرد: «با توجه به نزدیک شدن زمستان، اولویت اصلی اوکراین، تقویت پدافند هوایی است. ما قبلاً زمینه را برای توافق‌های جدید با شرکا فراهم کرده‌ایم و منتظر تصویب و اجرای آن‌ها هستیم».

رئیس‌جمهور اوکراین هیچ جزئیات بیشتری ارائه نداد اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که با نزدیک‌ شدن زمستان نگران تأثیر کاهش کمک‌های غرب بر ضدحملات کی‌یف علیه مسکو است و نگران است که مسکو حملاتی را علیه زیرساخت‌های انرژی اوکراین انجام دهد. وی ادامه داد: «باید روز مفیدی برای اوکراین و به طور کلی اروپا باشد».

علی‌رغم کمک‌های میلیاردی غرب به اوکراین، بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که احتمال پیروزی کی‌یف در مقابل مسکو بعید است.

خبرنگار: شیدا فرهادیانپور

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول