اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

مردم و مسؤولان هر دو در صف، این کجا و آن کجا؟

روزهای اخیر تصاویر جمعی از مدیران و مسؤولان برای بریدن روبان افتتاح یک باشگاه لاکچری در تبریز در حالی منتشر و به شکلی گسترده در فضای مجازی دست به دست و در فضای عمومی جامعه مایه انتقاد و نارضایتی شده که گرفتاری‌های مردم این شهر در صف‌های چند ساعته خرید نان و ازدحام ایستگا‌ه‌های بدون اتوبوس نه تمامی دارد و نه مسؤولی برای رسیدگی.

مردم و مسؤولان هر دو در صف، این کجا و آن کجا؟

خبرگزاری فارس - تبریز - علی مولا: تصویر اول: اخم‌های در هم گره خرده، نگاه‌هایی مستأصل، دست‌های آویخته به سینه و صورت، مشاجره‌های گاه و بی‌گاه که گاه حتی به درگیری فیزیکی هم ختم می‌شود، این حکایت معمول صف‌های چند ساعته خرید نان در کلانشهر تبریز است، شهری که مردم نجیب آن اگر بخواهند همان نانی را که پس از تحمل مشقت صف‌های طولانی خریدش، به سر سفره خانه پدر و مادر و یا دورهمی فرزندان و نوه‌ها با پدر بزرگ و مادربزرگ برسانند و از قضا خودرویی برای گذر از ترافیک کلافه کننده شهر اولین‌ها نداشته باشند، باید با قبول احتمال آجر شدن نان شان، گرفتاری و علاف ماندن در ایستگاه‌های پر ازدحام بدون اتوبوس را در هوای آلوده این کلانشهر نیز به جان بخرند.

تصویر دوم: فیلمی پر زرق و برق با بکارگیری تکنیک‌ها و تجهیزات پر هزینه تصویربرداری برای انعکاس به صف شدن برخی مدیران و مسؤولان شهری ریز و درشت استان و تبریز برای بریدن روبان افتتاح یک باشگاه بدنسازی لاکچری در یکی از مناطق مرفه‌نشین تبریز است.

سخن در باب این تناقض بین مشقات، گرفتاری‌ها و مشکلات مردم و دغدغه‌های برخی مسؤولان که شعار و پُز رتق و فتق همین مشکلات را می‌دهند، بسیار است اما شاید بهتر باشد مسؤولانی چون فرماندار تبریز چند خط زیر از اخبار منتشر شده از خودشان را دوباره مروری کنند:

واکنش فرماندار به قطعی پراکنده برق در شهرستان تبریز (http://fna.ir/3enq39): به گفته فاتح، تمام تلاش مدیران و کارکنان صنعت برق باید تامین برق پایدار باشد و تلاش شود تا کمترین مدیریت بار اضطراری اعمال گردد. فرماندار تبریز با تاکید بر اینکه هیچ یک از شکایات مردمی را بی پاسخ نگذارید، خاطرنشان کرد: در اسرع وقت شکایات را بررسی و پاسخ دهید.

فرماندار تبریز از هدر رفت آب در این شهر انتقاد کرد (http://fna.ir/3e83ii): یونس فاتح در صدوچهل و نهمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر تبریز ضمن تشکر از شهردار و سازمان آتش‌نشانی در کمک به تامین آب ضروری مردم، از نحوه چمن کاری در سطح شهر همچنین هدر رفت آب بر اثر ترکیدگی ها انتقاد کرد.

وعده فرماندار برای حل مشکلات کارگران کمپرسورسازی تبریز (http://fna.ir/3e2qkm): فرماندار شهرستان تبریز با بیان اینکه شرکت کمپرسورسازی به عنوان نماد صنعت و تولید استان و شهرستان تبریز است، گفت: به طور جدی پیگیر رفع مشکلات این واحد تولیدی هستیم.

آموزش و پرورش از اکنون به مسأله سرویس مدارس ورود کند (http://fna.ir/3djnf): فرماندار شهرستان تبریز با تاکید بر ساماندهی سرویس مدارس و آمادگی مدارس برای آغاز سال تحصیلی، گفت: آموزش و پرورش از اکنون به مسأله سرویس مدارس ورود کند تا با ساماندهی بهتر در سال جدید تحصیلی شاهد ترافیک غیرقابل تحمل شهری نباشیم.

اینها تنها گوشه ای از وعده‌ها و عموما انتقادات مسؤولانی همچون فرماندار تبریز در خصوص مشکلات عدیده این شهر است، تبریزی که مشکلات ناتمام آن در حوزه‌های مختلفی چون پای لنگ حمل و نقل شهری، آلودگی هوا، ترافیک کلافه کننده، صف‌های طویل چند ساعته برای خرید نان‌هایی با نازل‌ترین کیفیت و بالاترین قیمت، وضعیت اسفناک آسفالت خیابان‌ها و معابر، ایستگاه‌های همیشه پر از ازدحام اتوبوس‌های فرسوده و ناکافی، بازار رها شده و بدون نظارت اقلام و کالاهای اساسی و ضروری روزمره و بسیاری دیگر از گره های کور بدون گشایش، دایره زندگی را بر مردم این شهر تنگ کرده است.

به نظر می‌رسد برخی از مسؤولان حوزه وظایف خود را معطوف به انتقاد و وعده‌های دور و دراز در خصوص مشکلات و موضوعاتی می‌دانند که اتفاقا برای حل آنها قبول مسؤولیت کرده‌اند و درک و لمس آنها حتی نیاز به بازدیدهای میدانی ندارد و در تعاملات معمولی با اطرافیان نیز به وضوح قابل مشاهده هستند، مسؤولانی که روزها و و در جلوت برای انعکاس شعار حل مشکلات پشت تریبون‌ها، رسانه‌ها و افکار عمومی را به صف می‌کنند اما در خلوت و مراسم گاه و بیگانه شبانه برای بریدن روبان افتتاح‌های افراد خاص در مکان های خاص به صف می‌شوند، رویه‌ای که نه تنها با سیاست‌ها بلکه حتی با شعارها و وعده‌های دولت سیزدهم که با پرچم عدالت و انقلابی و مردمی بودن بر سر کار آمده، منافات دارد.

بدون شک مسؤولان و مدیرانی که در چنین دولتی و با ادعای نوکری و خدمت به مردم بر صندلی‌های مسؤولیت تکیه زده‌اند، باید در عمل نیز به چنین تفکری باور داشته باشند چون عامه جامعه ایرانی سال‌هاست فاصله و زاویه خود را با این رویکرد مشخص کرده که روزگاری معتقد بود مسؤولان باید مانور تجمل بدهند، انتظار حداقلی امروز این مردمان نجیب صداقت مسؤولان در رفتار و گفتار است، نه سر دادن شعار حل مشکلات طبقات محروم در حرف و بریدن روبان افتتاح های لاکچری در عمل.

پایان پیام/ ۶۰۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول