اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

پوستر یازدهمین کنگره بین المللی قرآن و عترت و سلامت رونمایی شد

پوستر یازدهمین کنگره بین المللی قرآن و عترت و سلامت با حضور سیدعلیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی رونمایی شد.

پوستر یازدهمین کنگره بین المللی قرآن و عترت و سلامت رونمایی شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، نشست خبری و رونمایی از پوستر یازدهمین کنگره بین المللی قرآن و عترت و سلامت با حضور سید علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی، ناصر سیم فروش رئیس کنگره، حجت الاسلام عباسی رییس جامعه المصطفی العالمیه و رضی دبیر علمی کنگره، نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی ایران و سایر مسئولین و دست اندرکاران برگزاری کنگره در فرهنگستان علوم پزشکی ایران برگزار شد.

مرندی رییس فرهنگستان علوم پزشکی با تجلیل از دست اندکاران کنگره بر ضرورت توجه به موضوعات قرآنی به ویژه سلامت معنوی تاکید دارد.

وی خاطر نشان کرد: سلامت شامل ابعاد سلامت جسمی، سلامت روانی، سلامت اجتماعی و سلامت معنوی است. رسالت مهم ما این است که جامعه دانشجویی خود را متفاوت از دیگر جوامع همراه با آموزه های معنوی و قرآنی آموزش دهیم و مهم ترین پیام این کنگره آشنایی بیشتر با قرآن برای فهم ابعاد بیشتر علم است.

در ادامه سیم فروش رئیس کنگره در خصوص نحوه برگزاری کنگره گفت: برای اولین بار، دبیرخانه کنگره در دانشگاه علوم پزشکی ایران تشکیل شده است تا محورهای زیرمجموعه تعیین و به تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی ارسال شود و محققین، استادان، دانشجویان و فراگیرانی که در زمینه قرآن فعالیت می‌کنند، مقالات خود را برای این کنگره ارسال کنند.

وی ادامه داد: امسال برای بار دوم است که کنگره به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود. در سال قبل، در کنار حرم حضرت معصومه (س) و در دانشگاه علوم پزشکی قم توانستیم سخنرانان و و پزشکان مسلمان را از کشورهای اسلامی در کشور ایران گردهم بیاوریم.

رئیس کنگره افزود: هدف از برگزاری این کنگره این است که بتوانیم معارف قرآنی و اهل بیت سلام الله علیهم را با شعار «حب القرآن یجمعنا» به گوش جهانیان برسانیم و در تبادل اطلاعات قرآنی در جامعه جوان پزشکی تلاش کنیم.

در ادامه این نشست حجه الاسلام عباسی رییس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در این دانشگاه و ظرفیت های مناسب همکاری و مراوده با کشورهای اسلامی، کنگره بین المللی قرآن، عترت و سلامت را فرصت مناسبی برای بهره گیری از فعالیت های علمی به ویژه فعالیت های قرآنی جامعه المصطفی و سایر دانشگاه ها دانست.

وی ضمن تجلیل از خدمات دکترمصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در برگزاری کنگره دهم، برای پازوکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران و همکاران ایشان که مسئولیت برگزاری کنگره یازدهم را به عهده گرفته اند آرزوی موفقیت کرد.

رضی دبیر علمی کنگره نیز در خصوص نحوه برگزاری این کنگره گفت : کنگره امسال شامل کارگروه هایی در حوزه سلامت مرتبط با قرآن است که دبیر هر کارگروه بر فعالیت آنها نظارت می کند. وی خاطر نشان کرد: تمامی اعضای حوزه سلامت پزشکی از جمله استادان، دانشجویان، فلوشیپ ها و دستیاران می توانند در این کنگره حضور داشته باشند.

رضی اضافه کرد: درکنگره یازدهم روز های برگزاری نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است تا فرصت مناسب جهت ارائه مباحث علمی فراهم شود همچنین برای اولین بار محتواهای آموزه های قرآنی سلامت محور 10 کنگره قبلی را در سایت مخصوص کنگره بارگذاری می کنیم.

دبیرعلمی کنگره قرآن، عترت و سلامت افزود: مطابق بررسی های انجام شده حدود دو هزار حافظ وقاری قر آن در جامعه پزشکی مشغول فعالیت اند که به دلیل مشغله کاری، فرصت زیادی برای حضور در محافل قرآنی ندارند به همین دلیل تمام تلاشمان در برگزاری این کنگره این است که این افراد سالانه فرصتی داشته باشند تادریک جشنواره قرآنی ، ضمن ارائه فعالیت های علمی وقرآنی خود از محافل قرآنی و تلاوت های پیش بینی شده نیز بهره مند شوند.

یازدهمین کنگره بین المللی قرآن، عترت و قرآن از تاریخ ۲۵ تا ۲۷ بهمن سال جاری با شعار « قرآن نسخه شفابخش » توسط دانشگاه علوم پزشکی ایران و فرهنگستان علوم پزشکی وهمکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر مراکز علمی و دانشگاهی در تهران ، مرکز همایش های رازی برگزار می‌شود، همچنین پذیرش مقالات از طریق تارنمای کنگره به آدرس quran-health.comمیسر است، این کنگره دارای امتیاز بازآموزی برای پزشکان، امتیاز فرهنگی برای اعضای هیات علمی و امتیاز ضمن خدمت برای کارکنان حوزه سلامت است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول