اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

تحقق ۹۷.۵ درصدی طرح جهش تولید در دیمزارهای لرستان

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان گفت: تا کنون ۳۴۱ هزار هکتار از دیمزارهای استان تحت پوشش این طرح قرار گرفته است که در این زمینه تحقق ۹۷.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

تحقق ۹۷.۵ درصدی طرح جهش تولید در دیمزارهای لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مجید طائف صبح امروز در آئین تقدیر از منتخبین طرح ملی جهش تولید در دیمزارها، اظهار کرد: طرح جهش تولید در دیم‌زارها با همکاری و همراهی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و مجریت سازمان جهاد کشاورزی در یک دوره پنج ساله، با هدف اصلاح زیرساخت‌ها و ساماندهی(بررسی تنگناها و اصلاح روشهای معمول، مکانیزاسیون، خاکورزی حفاظتی، تغذیه، تناوب، مدیریت مزرعه، تامین بذر محصولات اساسی و.....) در مرحله سومین سال اجرا است.

 

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت این طرح، می‌توان پتانسیل دیمزارها در استان را افزایش و ضریب امنیت غذایی و ملی را اتقاء داد تا از آثار مثبت آن بهره برد. 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان با اشاره به هدف‌گذاری اجرای طرح جهش تولید در ۳۵۰ هزار هکتار از دیمزارهای استان، گفت: تا کنون ۳۴۱ هزار هکتار از دیمزارهای استان تحت پوشش این طرح قرار گرفته است که در این زمینه تحقق ۹۷.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

طائف، تامین ۲۵۵ دستگاه ادوات کشاورزی و تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه، بیمه محصولات، کمک به تولید بذر، کمک به تامین ادوات و ماشین آلات کشاورزی، هزینه‌های ساختاری، هزینه های آموزش پرسنل، هزینه‌های آموزش کشاورزان، هزینه‌های نظارت و کمک‌های فنی موسسه دیم، هزینه‌های تناسب اراضی و.... را از جمله فعالیت‌های انجام شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) عنوان کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول