اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادعای زلنسکی: روسیه علاقه‌مند به برانگیختن جنگ در خاورمیانه است

رئیس‌جمهور اوکراین نگران از این که پول و توجه حامیان غربی‌اش معطوف اسرائیل شود، ادعاهایی را در خصوص حملات اخیر به رژیم صهیونیستی مطرح کرد.

ادعای زلنسکی: روسیه علاقه‌مند به برانگیختن جنگ در خاورمیانه است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نگران از این که پول و توجه حامیان غربی‌اش معطوف رژیم صهیونیستی در پی عملیات اخیر نیروهای مقاومت فلسطین شود، به تئوری توطئه روی آورد و ادعاهایی را مطرح کرد. 

او در پیامی مدعی شد: «داده‌هایی داریم که به وضوح ثابت می‌کند روسیه به برانگیختن جنگ در خاورمیانه علاقه‌مند است. یه طوری که منبع جدیدی از درد و رنج وحدت جهانی را از بین ببرد و شکاف‌ها و مناقشات را تشدید کند و به روسیه در از بین بردن آزادی در اروپا کمک کند». 

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: «می‌توانیم تبلیغ‌گران روس را ببینیم که خوشحالی می‌کنند. می‌توانیم دوستان ایرانی مسکو را ببینیم که آشکارا دست یاری برای کسانی که به اسرائیل حمله کردند دراز می‌کنند. همه اینها تهدیدی بسیار بزرگتر از آنچه جهان در حال حاضر از آن آگاه است را نشان می‌دهد. جنگ‌های جهانی گذشته توسط تجاوزات محلی آغاز شد». 

او پیش‌تر هم علیه عملیات «طوفان الاقصی» نیروهای مقاومت فلسطین موضع گرفت و از جامعه بین‌المللی خواست، نظاره گر «این حملات تروریستی» نباشند.

او شنبه در آغاز عملیات هم در حمایت از صهیونیست‌ها و محکوم کردن نیروهای مقاومت فلسطین موضع گرفته بود. زلنسکی پیش‌تر با تاکید بر حق مسلم رژیم صهیونیستی برای «دفاع از خود» گفته بود: «تمام جزئیات مربوط به این حمله تروریستی باید فاش شود تا جهان همه کسانی که از این حمله حمایت و برای انجام آن کمک کردند را بشناسد و پاسخگو کند».

طوفان الاقصی در سرزمین‌های اشغالی موجی از واکنش‌ها را به همراه داشته، از حمایت‌هایی که کشورهای مسلمان از حقوق مردم فلسطین داشتند تا همدردی حامیان رژیم صهیونیستی از این رژیم و تأکید مجدد مقامات آمریکایی بر اینکه در کنار اسرائیل می‌مانند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول