اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

وضع قانونی جدید برای جلوگیری از کودک‌آزاری آنلاین در کالیفرنیا

فرماندار ایالت کالیفرنیا آمریکا قانون ممنوعیت کمک یا تشویق به کودک‌آزاری در رسانه‌های اجتماعی را امضا کرد تا گامی دیگر در جهت تنظیم اینترنت در این ایالت برداشته شود.

وضع قانونی جدید برای جلوگیری از کودک‌آزاری آنلاین در کالیفرنیا

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از ورج، «گاوین نیوسام» فرماندار کالیفرنیا، قانون « AB 1394» را امضا کرده است، قانونی که خدمات وب را به دلیل توسعه آگاهانه، کمک یا تشویق بهره کشی جنسی تجاری از کودکان محدود و مجازات می کند. این یکی از چندین مقررات آنلاینی است که کالیفرنیا در سال های اخیر تصویب کرده، که برخی از آنها به عنوان مخالفت با قانون اساسی به چالش کشیده شده اند.

دفتر نیوسام دیروز در یک بیانیه مطبوعاتی نشان داد که او AB 1394 را امضا کرده است که در اواخر سپتامبر توسط قوه مقننه کالیفرنیا تصویب شد. این قانون قرار است از 1 ژانویه 2025(12دی 1403) اجرایی شود و قوانین و تعهدات جدیدی را اضافه می‌کند که هدف آن سرکوب سرویس‌های رسانه‌های اجتماعی با مطالب سوء استفاده جنسی از کودکان است و برای سایت‌هایی که آگاهانه مطالب گزارش‌شده را آنلاین می‌گذارند مجازات تعیین می‌کند.

متن لایحه به شکایت افشاگران مبنی بر پاسخ ناکافی فیسبوک به کودک آزاری در این پلتفرم و مقاله فوربس در سال 2022 اشاره می کند که لایو تیک تاک به مکانی برای بزرگسالان تبدیل شده تا کاربران نوجوان را شکار کنند. اما این قانون مانند بسیاری دیگر از مقررات آنلاین، سؤالاتی در مورد عوارض جانبی ناخواسته ایجاد می کند، از جمله تشویق سایت ها به اجرای ناقص قوانین برای جلوگیری از برخورد آگاهانه با مطالب غیرقانونی و حذف محتوای بی ضرر.

قانون AB 1394 کمتر از تعدادی دیگر از قوانین اینترنتی کالیفرنیا مورد توجه قرار گرفته است. ایلان ماسک در ماه سپتامبر به دلیل قانون AB 587 شکایت کرد که سایت‌ها را ملزم می‌کند تا برنامه‌هایی را برای مقابله با سخنان نفرت‌انگیز تدوین و ارسال کنند. این شرکت در شکایت خود که در دادگاه فدرال در ساکرامنتو، کالیفرنیا ارائه شد، گفت که قصد واقعی این قانون تحت فشار قرار دادن شرکت های رسانه های اجتماعی برای حذف محتوایی است که ایالت در مورد آن اعتراض دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول