اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

رزمایش منطقه ای مرزبانی؛ رزمایش با نام رسول خدا در خلیج فارس+عکس

مرزبانان غیور کشورمان طی سه روز اخیر رزمایش منطقه ای در آبهای خلیج فارس و سواحل مکران در دریای عمان برگزار کرده اند.

رزمایش منطقه ای مرزبانی؛ رزمایش با نام رسول خدا در خلیج فارس+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، رزمایش منطقه ای محمد رسول الله نیروی مرزبانی فراجا طی سه روز اخیر در آبهای خلیج فارس و دریای عمان در محدوه سواحل استان های بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان از بوشهر تا چابهار برگزار شد.

در این رزمایش که بیش از 75 شناور از نیروی مرزبانی و دهها شناور دیگر از نیروی دریایی سپاه و نیروی دریایی ارتش نیز حضور داشتند، برنامه های ویژه هماهنگی و همکاری در انجام مأموریت های محوله نیز تمرین و ارزیابی شد.

 

سردار رادان: ایران اسلامی بر قله افتخار و امنیت ایستاده است

 سردار احمد رضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور در این رزمایش، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی را بال‌های مقتدر نظام اسلامی دانست، که تلاش‌های آن‌ها  فکر تعدی به کشور را از ذهن دشمن دون بیرون رانده‌ است.

وی با بیان اینکه  گاهی اوقات بازدارندگی با نشان دادن تجهیزات و توانمندی‌ها به دست می‌آید، با اشاره به راه‌اندازی جنگ شناختی بر علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: اقدامات ارتش، سپاه و انتظامی موجب شد فکر تعدی به میهن اسلامی از ذهن دشمنان بیرون رانده شود که نشان‌گر اوج بازدارندگی از جهت ذهنی و عملی است که حتی اجازه فکر کردن به  نفوذ در خاک ایران را به دشمن نمی‌دهد.

 

فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر اینکه  نیروی انتظامی افتخار دارد در نیمه نخست سال جاری  بیش از ۵۰ شهید را تقدیم آسایش مردم کند، خاطرنشان‌کرد: سال ۱۴۰۲، را سالی سخت برای قاچاقچیان نام گذاشته‌ایم و بعد از این رزمایش، انتظارمان از مرزبانی و دریابانی صد چندان می‌شود پس نتیجتا کشفیاتشان نیز باید چند برابر شود ضمن اینکه برخورد جدی با اراذل و اوباش و سارقان نیز آغاز شده است.

فرمانده مرزبانی کشور: رزمایشی با وسعت 640 مایل به اجرا درآمد

به گفته سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی فراجا، این رزمایش با هدف تقویت همکاری ها و هماهنگی ها در زمینه ایفای مسؤولیت های مرزبانی در حوزه دریا و با مشارکت دهها واحد دریایی و صدها گشت ساحلی و نیروهای مختلف مرزبانی برگزار می شود.

وی همچنین با بیان این که در ۶ ماهه اخیر بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان کالای قاچاق توسط مرزبانی در خشکی و دریا کشف شده است، خاطرنشان کرد: مقابله با سرقت‌های دریایی و مقابله با قاچاق مواد مخدر از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش است.

 

فرمانده مرزبانی فراجا تأکید کرد: در ابعاد و اندازه های یک لشکر، مجموعه دریابانی استان‌های جنوبی کشور از روز دوشنبه رزمایش را آغاز کرده‌اند و به برکت قرار گرفتن در ماه ربیع‌الاول نام این رزمایش محمد رسول الله (ص) انتخاب شده است که در وسعت ۶۴۰ مایل مربع در حال برگزاری است و یگان هایی از ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در آن مشارکت و همکاری دارند.

استاندار هرمزگان: در هیچ فتنه ای پلیس تردید نکرده است

 مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز در آیین آغاز رزمایش دریایی محمد رسول الله ۲ که صبح چهارشنبه ۱۹ مهر ماه، با حضور سردار احمد رضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور و جمعی از فرماندهان لشکری و کشوری و خانواده معظم شهدا که در تنگه هرمز برگزار شد، افزود: آب‌های خلیج‌فارس، نقطه‌ای است که در سال ۶۷ محل یکی از جنایات بزرگ تاریخ شد و آمریکای جنایتکار ۲۹۰ مسافر هواپیمای ایرباس را به خاک و خون کشید که ۶۶ نفر از آن‌ها کودک بود‌.

وی افزود: امروز که جنایات صهیونیست‌ها در فلسطین را می‌بینیم متوجه می‌شویم که صهیونیست‌ها خوی جنایتکارانه را از آمریکا به به ارث برده‌اند.

 

استاندار هرمزگان با بیان اینکه عاشورا همیشه برای ما زنده و جاری است، گفت: حضور در مراسمات مربوط به نیروی انتظامی همیشه آکنده از یاد و خاطره شهدا است و اگر بخواهیم یکی از ویژگی‌های برجسته نیروی انتظامی را ذکر کنیم باید آن را  سربلند تمام فتنه‌ها معرفی کنیم.

دوستی، عنوان‌کرد: در هیچ فتنه‌ای سراغ نداریم که حتی عضو کوچکی از نیروی انتظامی دچار تردید شود و همیشه شاهد حضور موثر پرسنل فراجا در کشور بوده‌ایم.

رئیس شورای تامین استان هرمزگان، عنوان‌کرد: حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در بیانی مبارک دفاع از مرزها را همچون دفاع از احکام دین معرفی می‌کنند و از آن جایی که کشور ما تحت لوای ولایت فقیه است و ولایت فقیه را نیز امتداد ولایت رسول الله(ص) می‌دانیم پس دفاع از مرزها نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش فارس، منطقه‌ای به وسعت ۶۴۰ مایل مربع با همکاری نیروی دریایی ارتش و سپاه و حضور پررنگ دریابانی استان‌های جنوبی کشور در تنگه هرمز برگزار شد و در حاشیه آن از خانواده های معظم شهدای مرزبانی تجلیل و سه جلد کتاب با موضوع شهدای مرزبانی نیز رونمایی شد‌.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول