اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

2 عاملی که سرعت تولید انرژی پاک را در جهان تعیین می کند

مدیر اجرایی آژانس انرژی بین المللی انرژی با بیان اینکه 20 درصد خودروهای فروخته شده جهان در سال گذشته برقی بوده، گفت: سرعت توسعه انرژی پاک در جهان به قیمت و زمان تامین مواد معدنی مورد نیاز تولید کنندگان بستگی دارد.

2 عاملی که سرعت تولید انرژی پاک را در جهان تعیین می کند

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، فاتح بیرول مدیر اجرایی آژانس انرژی بین المللی انرژی با بیان اینکه گرایش زیادی در دنیا برای تولید و استفاده از انرژی‌های پاک و تجدید پذیر شکل گرفته است، اعلام کرد: امسال 80 درصد نیروگاه‌های برق که در دنیا تولید شده در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر بوده است.

مدیر اجرایی آژانس انرژی بین‌المللی انرژی تصریح کرد که عمده نیروگاه‌هایی که برق تولید می‌کنند توسط انرژی خورشیدی کار می کنند و پس از آن منابع باد و زمین گرمایی در رده های بعدی قرار دارد.

*20 درصد خودروهای فروخته شده در جهان برقی است

به گفته این مسئول در یک سال گذشته از هر 5 خودرویی که در جهان فروخته شده یک خودرو الکتریکی بوده در حالی که در دو سال گذشته به ازای 25 خودرو یک خودرو الکتریکی فروخته می شد.

بیرول تاکید کرد: که توسعه انرژی های پاک و تجدید پذیر برای افزایش امنیت انرژی و مقابله با تغییرات آب و هوایی انجام می شود.

مدیر اجرایی آژانس انرژی بین المللی انرژی تصریح کرد که سرعت توسعه انرژی های تجدید پذیر بستگی به این دارد که تا چه اندازه مواد معدنی نظیر لیتیوم در اختیار تولید کنندگان انرژی پاک قرار گیرد.

بیرول گفت: در حال حاضر تامین مواد معدنی به مانع عمده در تولید انرژی های پاک تبدیل شده و مهم است که اینگونه مواد به قیمت مناسب و در زمان مناسب در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول